عصر خودرو

پایبندی ۸۰ درصدی اوپک و غیراوپک به تعهدات خود

عصر بازار- یک کارشناس حوزه انرژی با اشاره به تصمیم اوپک و غیراوپک مبنی بر کاهش تولید نفت و لزوم تعهد آنها به کاهش تولید خود، اظهار کرد: با توجه به شرایط، کشورهای تولیدکننده نفت حداقل ۸۰ درصد به تعهدات خود مبنی بر کاهش تولید نفت پایبند می‌مانند.

پایبندی ۸۰ درصدی اوپک و غیراوپک به تعهدات خود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مرتضی بهروزی‌فر با بیان این‌که هنوز گزارش‌های تولید نفت کشورها در ژانویه نهایی نشده است، اظهار کرد: با این حال با توجه به شرایطی که وجود دارد و این‌که کشورهای تولیدکننده تحت فشار هستند فکر نمی‌کنم در زمینه‌ی پایبندی به تعهدات‌شان تخطی زیادی وجود داشته باشد.

    وی با تاکید بر این‌که کشورهای تولیدکننده نفت حداقل 80 درصد به تعهدات خود مبنی بر کاهش تولید نفت پایبند می‌مانند، افزود: کشورهای عربستان و روسیه حتما به تعهدات خود پایبند خواهند ماند، زیرا دچار مشکلات مالی هستند.

    این کارشناس حوزه انرژی با اشاره به قیمت نفت در بازارهای جهانی، تصریح کرد: قیمت‌ها تقریبا معقول‌تر از گذشته است و اگر مشکل خاصی به وجود نیاید و اعضای اوپک و غیراوپک به تعهدات خود پایبند باشند، قیمت نفت 60 تا 70 دلار افزایش خواهد داشت.

    بهروزی‌فر در ادامه با بیان این‌که به‌طور کلی دو پیک مصرف در حوزه فرآورده‌های نفتی وجود دارد، توضیح داد: یک پیک مصرف در زمستان و به دلیل مصرف سوخت برای گرمایش و پیک دیگر در تابستان و برای مصرف سوخت برای رانندگی است.

    وی ادامه داد: احتمالا با نزدیک شدن به فصل تابستان مصرف سوخت بالا رفته و تقاضا برای فرآورده‌های نفتی افزایش پیدا می‌کند، زیرا کشورها یک تا دو ماه قبل از تابستان اقدام به خرید فرآورده‌های نفتی و پرشدن انبارها می‌کنند.

    این کارشناس حوزه انرژی در مورد توانایی ایران در حوزه تولید نفت نیز، اظهار کرد: به ایران اجازه داده شد که تولید خود را 90 هزار بشکه افزایش بدهد که به نظر من ایران به راحتی می‌تواند به این سقف از تولید دست پیدا کند.

    برچسب ها