عصر خودرو

همزمان با اختلافات قاهره و ریاض

روابط ترکیه با مصر به سوی بهبودی پیش می‌رود

عصر بازار- یک هیأت بزرگ تجاری ترکیه هفته جاری به مصر خواهد رفت تا برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصاد مصر، با مقامات این کشور رایزنی کند.

روابط ترکیه با مصر به سوی بهبودی پیش می‌رود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»  به نقل از فارس، همزمان با اختلافات میان مصر و عربستان و از طرفی عربستان با ترکیه در خصوص سوریه،‌ روابط آنکارا با قاهره پس از چند سال تنش، روبه بهبود گذاشته است.

    روزنامه الشرق الاوسط سعودی امروز شنبه گزارش داد که هیأت تجاری ترکیه به ریاست «رفعت جیکلی اوغلو» هفته جاری به مصر می‌رود و این سفر پس از چهار سال بحران در روابط دو کشور، شروعی برای بهبود روابط تلقی شده است.

    روزنامه سعودی الشرق الاوسط در این باره می‌نویسد: هیأت ترکی در اتاق تجاری مصر در روز دوشنبه شرکت خواهد کرد تا درباره برخی از پروژه‌های بزرگ با طرف مصری گفت‌و‌گو کند.

    این هیأت تجاری همچنین با «طارق قابیل» وزیر صنعت و تجارت مصر نیز دیدار خواهد کرد.

    به نوشته این روزنامه، در میان هیأت ترکی 10 از مسئولان بزرگ شرکت‌های غذایی، بافندگی، شیمیایی، ساختمان‌سازی، انرژی، زراعت و خدمات حضور دارند و از طرف مصری نیز قرار است مسئولان اصلی مرتبط در این زمینه‌ها در رایزنی‌ها حضور داشته باشند.

    «بینالی ایلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه در ماه می سال 2016 به هنگام روی کار آمدن بر بهبود روابط ترکیه با کشورهای عراق، سوریه و مصر تأکید کرد و از آن زمان تا کنون نه تنها هیچ اقدام عملی برای این کار صورت نگرفته، بلکه وقوع کودتا ناکام در ترکیه و اتهام‌زنی آنکارا به مصر برای حمایت از «فتح‌الله گولن» موجب تیره تر شدن اوضاع شد.

    ورود هیأت تجاری ترکیه به مصر با توجه به نیازهای شدید مصر به سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند گام مهمی برای بهبود روابط باشد.

    برچسب ها