عصر خودرو

جزئیات تاثیر برجام در بخش معدن

عصر بازار- رئیس سازمان نظام مهندسی معدن پدیدار شدن اثرات برجام در بخش معدن را بلندمدت دانست و گفت: اگر این اثرات در سال ۱۳۹۶ در فضای اقتصاد معدن پدیدار نشود، قابل قبول نیست.

جزئیات تاثیر برجام در بخش معدن
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ناد علی اسماعیلی دهج  با بیان اینکه معدن به عنوان یک بخش استراتژیک از حساسیت بالایی برخوردار است، گفت: حوزه معدن در اقتصاد ایران بسیار با اهمیت است و بعد از حصول برجام بسیاری از شرکت‌های خارجی هم برای ورود به این بخش تمایل نشان دادند.

    وی ادامه داد: در زمینه معدن سمینارها و همایش‌های زیادی برگزار شد که تعداد زیادی از شرکت‌های خارجی از کشورهای مختلف در آن شرکت کردند؛ به طوری که حتی در یکی از آنها حدود 200 شرکت خارجی حضور داشت و آخرین سخنرانی مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در آن مراسم صورت گرفت که مجموع اینها نشان از جایگاه بالای این حوزه در اقتصاد ایران دارد.

    رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با اذعان بر این که هنوزی قراردادی حاصل از برجام به مرحله اجرا نرسیده است، عنوان کرد: با وجود آنکه هیات‌های زیادی از شرکت‌های مختلف برای مشارکت در بخش های مختلف معدنی به ایران آمدند، اما هنوز موردی را نداریم که بتوان گفت شرکتی ورود کرده و قراردادی به مرحله اجرا درآمده است.

    وی در همین رابطه ادامه داد: اما می شود گفت شرکت ها در حال برآورد بازار و پروژه ها هستند و افق روشنی در گسترش همکاری ها وجود دارد؛ به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود اگر مسیر به همین منوال طی شود تا پایان سال آینده می‌توانیم شاهد همکاری‌های خوب و مفید در این زمینه باشیم، اما اگر بخواهد نمایان شدن اثر برنامه جامع مشترک (برجام) میان ایران و کشورهای 1+5 تا بیش از سال 1396 به طول بیانجامد قابل قبول نیست، چرا که دیگر فایده‌ای نمی‌تواند داشته باشد.

    میزهای صندوق بیمه فعالیت های معدنی مستقر شد

    اسماعیلی درباره آخرین وضعیت استقرار میزهای صندوق بیمه فعالیت های معدنی در دفاتر نظام مهندسی استان ها هم گفت: خوشبختانه هفته گذشته میزهای صندوق بیمه فعالیتهای معدنی در استان ها به صورت رسمی مستقر شد و متصدیان میزها استانی نیز برای آموزش به تهران فراخوانده شدند که آموزش‌های لازم را از جانب تیم آموزشی صندوق بیمه فعالیت های معدنی دیدند.

    وی اولویت اول از استقرار این میزها را تکریم ارباب رجوع و کم کردن رفت و آمد صاحبان معادن در استان ها برای دریافت تسهیلات معدنی عنوان کرد، چراکه پیش از این افراد برای دریافت ضمانت‌نامه و معرفی شدن به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات از صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی به تهران مراجعه می‌کردند که با استقرار میزهای این صندوق در هر استان نیاز به رفت و آمد به پایتخت تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو