عصر خودرو

رسانه آمریکایی:

آینده صنعت نفت ایران چه خواهد شد

عصر بازار- پایگاه خبری اویل پرایس آمریکا در مقاله ای به قلم «ایرینا اسلاو» آینده صنعت نفت ایران و عوامل تاثیرگذار بر آن را مورد توجه قرار داد.

آینده صنعت نفت ایران چه خواهد شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اسلاو نوشت: ایران پس از لغو تحریم های هسته ای در سال میلادی گذشته، عزم خود را برای احیای صنعت نفت خود جزم کرد و تاکنون نیز پیشرفت های قابل ملاحظه ای به دست آورده است.

    خبرهای چند هفته گذشته نشان می دهد که تولید نفت این کشور به حدود چهار میلیون بشکه در روز رسیده است.

    «شرکت ملی نفت ایران 29 شرکت خارجی را در فهرست شرکت هایی قرار داده است که می توانند در مناقصه های نفت و گاز این کشور که در اواخر سه ماهه نخست سال 2017 برگزار خواهد شد، شرکت کنند.»

    «شرکت ملی گاز ایران نیز اعلام کرده است این شرکت با مشارکت شرکت های انرژی روس می خواهد یک خط لوله گاز به ارزش 2.5 میلیارد دلار احداث کند.»

    «یک شرکت بین المللی بیمه ای نیز اعلام کرده ، راهی پیدا کرده است که در عین رعایت تحریم های آمریکا، ارایه پوشش کامل بیمه ای را به محموله های صادرات نفت خام ایران امکان پذیر می کند.»

    اسلاو نوشت : این امر به ایران کمک می کند تا صادرات نفت خود را به میزان بیشتری افزایش دهد و فاصله خود را با عربستان سعودی کمتر کند. عربستان سعودی بر اساس توافق ماه نوامبر (10 آذر) اوپک باید حدود نیم میلیون بشکه در روز از تولید خود بکاهد.

    این گزارش ها تصویر زیبایی برای تهران ترسیم می کنند.

    اسلاو نوشت: در پایان سال میلادی گذشته، شرکت سرمایه گذاری نفتی عرب (Arab Petroleum Investment Corporation) در عربستان سعودی گزارشی منتشر کرد که در آن ضمن تایید پیشرفت های ایران، هشدار داده شده چالش های زیادی همچنان فرا روی این کشور قرار دارد.

    به نوشته اسلاو، به لطف سیاست های حجت الاسلام «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران، بود که قراردادهای بین المللی نفتی ایران اصلاح شد... گام بزرگی که به شرکت های نفتی بین المللی ثابت کرد ایران مصمم به احیای صنعت نفت خود است.

    «همچنین به خاطر سیاست های روحانی بود که چند قرارداد نفتی و گازی بزرگ (با شرکت های بین المللی) بسته شد و ایران را به هدف سال 2020 که تولید روزانه پنج میلیون بشکه است، نزدیک تر کرد.»

    برچسب ها