عصر خودرو

امروز در تالار پتروشیمی رقم خورد؛

توجه معامله گران به سودکاستیک

عصر بازار: امروز تقاضا برای خرید سودکاستیک پتروشیمی اروند افزایش یافت، به طوری که برای عرضه ۵ هزارتنی این کالا، تقاضای ۷۵۰۰ تن روی تابلوی معاملات ثبت شد. همچنین در مقابل عرضه ۲ هزار تنی سودکاستیک بندر امام (ره) صف تقاضای یک هزار و ۴۵۰ تنی قرار گرفت.

توجه معامله گران به سودکاستیک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی جوانمردی، کارشناس بازار شیمیایی در این باره گفت: امروز سودکاستیک اروند با رقابت روبه رو شده و با میانگین قیمت 421 تومان مورد معامله قرار گرفت. اما سودکاستیک بندرامام با قیمت پایه 393 تومان توسط معامله گران خریداری شد. به این ترتیب با توجه به افزایش تقاضا برای خرید این کالا، عرضه بیشتر سود کاستیک لازم است.

    همچنین در این روز اسیدنیتریک کارون، پارزایلین برزویه و آروماتیک سنگین بوعلی سینا و همچنین ایزوبوتانول پتروشیمی شازند در بورس کالای ایران عرضه و بخشی از این کالاها با قیمت پایه مورد معامله قرار گرفتند.

    در همین حال در تالارفرآورده های نفتی، وکیوم باتوم پالایش نفت تبریز نیز امروز با تقاضایی بیشتراز عرضه روبه رو شد، به طوری که عرضه 7 هزارتنی آن با تقاضای 7 هزار و 350 تنی معامله گران روبه رو شد. قیمت پایه این کالا 674 تومان بود و معامله گران میانگین قیمت 675 تومان را برای خرید این کالا ثبت کردند.

    وکیوم باتوم پالایش نفت بندرعباس هم که به میزان 12 هزارتن در امروز عرضه شده بود، نصف عرضه تقاضا داشت و با قیمت پایه 708 تومان توسط معامله گران خریداری شد.

    به گفته کارشناسان بازار، شروع فصل سرما سبب شده تا مصرف وکیوم باتوم و قیر در بازار داخل افزایش یابد، از این رو بازار با افزایش حجم معاملات در هفته های اخیر روبه رو شده است.

    این گروه از کارشناسان احتمال می دهند با توجه به قرار گرفتن در فصل پاییز، بازار قیر با رونق بیشتری در آینده روبه رو شود.

    برچسب ها