عصر خودرو

افت هفتگی قیمت سنگ‌آهن در پی نزدیک شدن تعطیلات ملی چین

عصر بازار: در پایان معاملات روز جمعه، هر تن سنگ آهن تحویل ژانویه ۲۰۱۵ در بورس کالای دالیان با ۱.۲ درصد افزایش قیمت، ۳۸۲ یوان (۵۹.۹۳ دلار) معامله شد که نسبت به هفته پیش افتی ۲.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

افت هفتگی قیمت سنگ‌آهن در پی نزدیک شدن تعطیلات ملی چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، معاملات آتی سنگ آهن روز جمعه در حالی با افزایش قیمت روبرو بود که برای دومین هفته متوالی به‌دلیل پایین بودن تقاضا و به‌دنبال کاهش سرمایه‌گذاری معامله گران فولاد با شروع تعطیلات ملی یک‌هفته‌ای در اول اکتبر با افت هفتگی مواجه شد.

    در پایان معاملات روز جمعه، هر تن سنگ آهن تحویل ژانویه 2015 در بورس کالای دالیان با 1.2 درصد افزایش قیمت، 382 یوان (59.93 دلار) معامله شد، که نسبت به هفته پیش افت 2.4 درصدی را نشان می‌دهد.
    از سوی دیگر، قیمت اتحادیه آهن و فولاد چین برای سنگ آهن 62 درصد در مقایسه با روز چهارشنبه 1.1 درصد افزایش قیمت داشته و هر تن از آن 56 دلار و 19 سنت معامله شد.

    بر اساس این گزارش،‌ شاخص قیمت سنگ آهن برای تحویل فوری در چین با ایستادن بر قیمت 56 دلار و 80 سنت در روز پنج‌شنبه، بدون تغییر باقی ماند.

    معامله گران هشدار دادند که تحویل سنگ آهن در هفته‌های آینده افزایش خواهد داشت که به‌دلیل عدم افزایش قابل توجه در میزان تقاضای فولاد چین، نشانه بدی برای قیمت خواهد بود.

    یک تاجر سنگ آهن در شانگهای اعلام کرد:‌«با توجه به افزایش موجودی بنادر، حمل و نقل سنگ آهن به چین در حال افزایش است و این موضوع باعث فشار معکوس و پایین آمدن قیمت سنگ آهن خواهد شد.»

    تحلیلگران معتقدند معامله‌گران فولاد با فرارسیدن روز ملی چین، معاملات خود را کاهش خواهند داد، ولی که به علت رشد نرمال مصرف فولاد در طول این ماه، کورسوی امیدی برای خوش بینی فعالیت‌ها در هفته آینده وجود خواهد داشت.
    بر اساس این گزارش،‌ هر تن میلگرد تحویل ژانویه در بازار معاملات آتی شانگهای روز جمعه،‌ یک هزار و 981 یوان معامله شد.

    برچسب ها