عصر خودرو

پیش بینی از اونس ١٢٢٥ دلاری؛

پشت طلا به سیاست های ترامپ قرص است

عصر بازار- در حالی که قیمت طلا بار دیگر با افت نسبی روبرو شده است، تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری تی دی اس اعلام کردند که نگرانی های بین المللی نسبت به سیاست های اقتصادی و تجاری ترامپ می تواند قیمت طلا را در روزهای آینده به بیش از ۱۲۲۵ دلار افزایش دهد.

پشت طلا به سیاست های ترامپ قرص است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، تحلیلگران تی دی اس تاکید کردند: در حالی که ترامپ قول داده است تا مالیات ها را کاهش داده و طی ده سال آینده هزار میلیارد دلار برای توسعه پروژه های زیرساختی سرمایه گذاری کند ولی به نظر می رسد برای اجرای این سیاست ها با موانع و مشکلات زیادی روبرو است.

    این گزارش افزود: نگرانی های مربوط به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت جهانی طلا داشته باشد. دادگاه عالی بریتانیا روز گذشته با صدور حکمی اعلام کرد که دولت نمی تواند بدون جلب نظر و مشورت پارلمان، درباره طرح خروج از اتحادیه اروپا تصمیم گیری کند.

    نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی آمریکا می تواند موجب نوسانات شدید در بازارهای بین المللی سهام شود. برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در اول فوریه نیز می تواند عامل مهم و موثری بر نوسانات قیمت جهانی طلا باشد.

    بانک بی ان پی پاریباس فرانسه نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد که اظهارات استیون منوچین گزینه مورد نظر ترامپ برای وزارت خزانه داری آمریکا درباره دلار ضعیف، نمی تواند در بلندمدت تاثیری بر بازار بین المللی ارز داشته باشد.

    در حالی که استیون منوچین در اظهاراتی از سیاست دلار ضعیف حمایت کرده و نگرانی خود را نسبت به تقویت ارزش دلار و تاثیر منفی آن بر صادرات آمریکا اعلام کرده است، تحلیلگران این بانک فرانسوی معتقدند که این اظهارات تنها در کوتاه مدت ممکن است موجب کاهش ارزش دلار شود ولی در میان مدت و بلندمدت تاثیری بر ادامه روند صعودی ارزش دلار نخواهد داشت.

    به نظر می رسد سیاست های اقتصادی و مالی دولت ترامپ در نهایت به نفع ارزش دلار خواهد بود و این مساله می تواند فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو