عصر خودرو

ایران و ارمنستان برای توسعه همکاری های مناطق آزاد مذاکره کردند

عصر بازار- توسعه همکاری های مناطق آزاد در دیدار محسن خادم عرب باقی سرپرست هیات ایرانی و رئیس منطقه آزاد ارس و لوکیان وزیر مدیریت منطقه ای و توسعه ارمنستان مورد مذاکره قرار گرفت.

ایران و ارمنستان برای توسعه همکاری های مناطق آزاد مذاکره کردند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، هیات ایرانی متشکل از مسئولان منطقه آزاد ارس و نمایندگان شهرستان جلفا و ارامنه غرب کشور در مجلس شورای اسلامی امروز (پنجشنبه) برای مذاکره با مقام های ارمنستان وارد ایروان پایتخت این کشور شد.
    در این مذاکرات که با حضور سیدکاظم سجادی سفیر ایران برگزار شد و توسعه روابط اقتصادی بین مناطق آزاد دو کشور مورد بررسی قرار گرفت، عرب باقی آمادگی منطقه آزاد ارس را برای همکاری با سرمایه گذاران ارمنستانی در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی و صنایع تبدیلی اعلام کرد.
    لوکیان وزیر مدیریت منطقه ای و توسعه ارمنستان نیز با اشاره به روابط حسنه دو کشور بر تعمیق روابط اقتصادی به ویژه همکاری و انتقال تجربه مدیریت مناطق آزاد با هدف راه اندازی منطقه آگاراک هم مرز با استان آذربایجان شرقی تاکید کرد.
    سجادی سفیر ایران نیز در این نشست، انجام سفر هیات جمهوری اسلامی و دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ارمنستان را نشانه علاقه طرف ایرانی برای گسترش تعاملات دوجانبه خواند و بهره برداری متقابل و بیشتر از فرصت های اقتصادی در مناطق آزاد دو کشور را خواستار شد.
    همچنین در این مذاکره ایجاد منطقه آزاد آگاراک کنار منطقه آزاد ارس به عنوان فرصت بسیار خوب تعامل و همکاری دوجانبه بین شرکت های فعال ایرانی ارمنستانی برای ورورد به بازار های کشورهای دیگر ارزیابی و بر حمایت مجالس دو کشور از این همکاری ها با تصویب قوانین و سفر متقابل نمایندگان تاکید شد.
    ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با موقعیت راهبردی ویژه، از غرب با ترکیه، شمال گرجستان، شرق جمهوری آذربایجان (جمهوری قره‌باغ) و در جنوب ایران و جمهوری خودمختار نخجوان (جزئی از جمهوری آذربایجان) هم مرز است.

    برچسب ها