عصر خودرو

تاکید بر توافق تجارت آزاد با ایران;

همکاری های اقتصادی جامع منطقه ای سکوی بعدی تجارت مالزی

عصر بازار- یک مقام تجاری مالزی روز پنجشنبه پس از فرمان 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا برای خروج واشینگتن از پیمان تجاری دو سوی اقیانوس آرام با تاکید بر انجام توافق تجارت آزاد با کشورهایی همچون ایران، همکاری های اقتصادی جامع منطقه ای را به عنوان سکوی تجاری بعدی مالزی به منظور توسعه تجارت معرفی کرد.

همکاری های اقتصادی جامع منطقه ای سکوی بعدی تجارت مالزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی اعلام کرد که همکاری های اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) سکوی بعدی مالزی و 9 کشور دیگر آسیایی است که می تواند دروازه های ورود به یک بازار با جمعیت بیش از سه میلیارد نفری را باز کند.
    'ذوالکیفلی محمود' مدیر عامل سازمان توسعه تجارت خارجی مالزی گفت که پس از خروج آمریکا از پیمان تجارت آزاد دو سوی اقیانوس آرام، همکاری های اقتصادی جامع منطقه ای که توسط چین پیگیری می شود، گزینه دیگری برای توسعه تجارت مالزی محسوب می شود.
    این مقام مالزیایی از اینکه کشورش تنها به یک توافق تجاری به منظور توسعه تجارت تکیه نکرده است، ابراز خرسندی کرد و گفت که همکاری های اقتصادی جامع منطقه ای می تواند فعالیت های تجاری شرکت های مختلف را در منطقه توسعه دهد.
    به نوشته تارنمای روزنامه 'نیو استریت تایمز'، 'ذوالکیفلی محمود' که اواخر هفته جاری فعالیتش در این سازمان پایان می یابد در ادامه تصریح کرد که مالزی همچنین توافق های تجارت آزاد با سایر شرکای تجاری خود را انجام می دهد و اکنون این تلاش ها بر امضای توافق با ایران و سریلانکا متمرکز است.
    همکاری های اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) توافق تجارت آزاد بین 10 عضو اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (شامل مالزی، سنگاپور، فیلیپین، اندونزی، ویتنام، تایلند، میانمار، برونئی، کامبوج و لائوس) با 6 کشور استرالیا، چین، ژاپن، هند، کره جنوبی و نیوزیلند است که در حال حاضر با این اتحادیه توافق تجارت آزاد دارند.
    این توافق هم اکنون در حال بررسی است.
    مذاکرات این همکاری های اقتصادی جامع منطقه ای از سال 2012 آغاز شده است. شبکه فعالیت های تجاری بین این 16 کشور که حدود سه میلیارد و 400 میلیون نفر از جمعیت جهان را در خود جای داده و حدود 30 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند، قرار است گسترش یابد.

    برچسب ها