عصر خودرو

دو دلی بازار برای شروع تجربه مثبت در مهر ماه

عصر بازار: بازار سهام در نخستین روز از هفته اول مهرماه در حالی که انتظار می‌رفت آغازگر روندی مثبت در این ماه باشد اما نتوانست برخلاف ۲ روز معاملاتی قبل چندان حرفی برای گفتن در روز جاری داشته باشد.

دو دلی بازار برای شروع تجربه مثبت در مهر ماه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بورس تهران امروز با افت دسته جمعی نماگرهای خود نمایانگر روندی بی‌رونق و کم حجم در بازار معاملات سهام بود.

    براساس این گزارش در حالی که انتظار می‌رفت بازار سهام در سرآغاز معاملات مهر ماه با رونق حجم و ارزش معاملات سهام همراه شود اما دو دلی بازار برای برداشتن گام‌های محکم‌تر در تالار شیشه‌ای باعث شد تا همچنان روندی منفی و بی‌رونق را در بازار شاهد باشیم.

    براساس این گزارش، امروز در بازار سهام از معاملات کد به کد و بلوکی حقوقی‌ها خبری نبود اما در نمادهای پربیننده‌ای همچون‌ خودرویی‌ها، بانک‌ها و پالایشی‌ها معاملات سهام در حالی پیگیری شد که با بازارگردانی محدود در حول و حوش قیمت پایانی (صفر تابلو) سهم نوسان کرد.

    امروز تنها گروه پیشرو بازار سهام گروه قندی‌ها بود که دوباره روی دامنه نوسان مثبت قیمتی با بازیگردانی نوسانگیران حرفه‌ای و کوتاه مدت بازار قرار گرفتند، در این گروه انتظار برای افزایش قیمت شکر به مبلغ 2 هزار و 550 تومان در هر کیلو و در عین حال موضوع  آثار مثبت سهمیه شکر خام وارداتی در حالی به افزایش انگیزه خرید سهام افزوده که در حال حاضر هر کیلو شکر وارداتی با احتساب هزینه حمل و تصویه به قمیت 1900 تومان برای فروش تمام می‌شود.

    در عین حال معاملات امروز بازار سهام اغلب در گروه‌های کوچک و سهام شناوری سهام در گردش بود.

    از گزارش های دریافتی شرکت‌ها نیز حکایت از آن دارد که شرکت پخش قاسم ایران در پیش‌بینی بودجه برآوردی سال مالی 94 خود با سرمایه 600 میلیارد ریالی سود هر سهم پس از کسر مالیات خود را به طور خالص مبلغ 542 ریال پیش‌بینی کرده که در عملکرد واقعی سه ماهه حسابرسی نشده خود تنها یک درصد از آن را محقق کرده است.

    درعین حال شرکت نوسازی و ساختمان تهران امروز از ثبت افزایش سرمایه 150 درصدی خود در مرجع ثبت‌ شرکت‌ها خبر داده است.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام طی روزهای آینده همگام با خبرهای سیاسی داخلی و خارجی منتظر رخدادهای نیویورک خواهد ماند تا تصویر واضح‌تری از توافق برجام هسته‌ای دریافت کند.

    برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که از شبانگاه 6 دی ماه امسال با ملغی شدن تحریم‌های ایران گام نخست برای اجرایی شدن توافق هسته‌ای اجرا می‌شود.

    بازار سهام از منظر چارتیستی این روزها به شدت برای خریداران جذاب شده و به نظر می‌رسد طی روزهای آتی دوباره روی مدار مثبت قیمتی قرار گیرد.

    برچسب ها