عصر خودرو

کارشناس بازار پتروشیمی بررسی کرد؛

دلایل افزایش حجم معاملات پی وی سی

عصر بازار: حجم تقاضا و معاملات پی وی سی طی دو هفته اخیر افزایش یافته و پیش بینی می شود بهبود روند معاملات این گروه ادامه یابد.

دلایل افزایش حجم معاملات پی وی سی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، علی حیدری، کارشناس بازار پتروشیمی با بیان این مطلب گفت: بازار پی وی سی با توجه به شروع صادرات مجتمع های تولیدکننده با افزایش قیمت روبه رو شده است؛ همچنین علاوه بر شروع صادرات، روند قیمت این کالا نیز پس از دوره ای طولانی با رشد روبه رو شده است و از این رو حجم معاملات افزایش یافته است.

    وی در ادامه خاطر نشان کرد: به نظر می رسد بازار پی وی سی در ماه های آینده روند مثبتی را دنبال کند، از سوی دیگر خط تولید پی وی سی در برخی از پتروشیمی های آسیایی نیز وارد اورهال شده است و این موضوع سبب شده تا حجم صادرات پی وی سی از ایران به این کشورها افزایش یابد.

    این کارشناس بازار پتروشیمی در ادامه افزود: با توجه به اینکه حجم عرضه های پی وی سی در هفته های اخیر اندک بود، رقابت برای این کالاها از سوی معامله گران انجام شد، اما با افزایش عرضه تولیدکننده های پی وی سی بازار به حالت اولیه بازخواهد گشت.

    وی در ادامه تاکید کرد: با توجه به موارد فوق، امروز تنها نگرانی مصرف کنندگان پی وی سی میزان عرضه این محصول است که امیدواریم با افزایش عرضه این محصول شاهد کاهش رقابت خریداران باشیم.

    این کارشناس در ادامه افزود: از سوی دیگر اتیلن نیز در آسیا با افزایش قیمت در هفته های اخیر روبه رو شده است، از این رو برخی از کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند با توجه به شروع فصل سرما و رشد مصرف اتیلن در بازارهای اروپایی، انتظار برای نزول قیمت ها کاهش یافته و ثبات قیمت ها بیش از افت مطرح است.

    برچسب ها