عصر خودرو

رسانه روسی:

کابوس ۲۰ تریلیون دلاری پیش روی ترامپ است

عصر بازار- رسانه تخصصی اقتصادی «وستی فینانس» روسیه با اشاره به پیش بینی ۲۰ تریلیون دلاری شدن بدهی دولتی آمریکا تا میانه سال جاری میلادی، نوشت: تداوم کابوس مالی فراروی دونالد ترامپ قرار گرفته است و در زمان حاضر نیز راه حلی برای آن دیده نمی شود.

کابوس ۲۰ تریلیون دلاری پیش روی ترامپ است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، تارنمای وستی فینانس ویژه تحلیل اطلاعات مالی و اقتصادی افزوده است: دگرگونی های بزرگی در جهان جریان دارد که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و برنامه اصلاحات وی از آن جمله است، اما یک چیز تغییر نمی کند و آن رشد بدهی دولتی آمریکا است که بر سایر فرآیندها تاثیر عمیق می گذارد.

    در ادامه گزارش آمده است: در رسانه ها بحث های داغی در باره برنامه اصلاحات رئیس جمهوری جدید آمریکا از جمله خروج از پیمان مشارکت اقتصادی دو سوی اقیانوس آرام و بازنگری در قرارداد همکاری اقتصادی با مکزیک و کانادا جریان دارد، اما هیچکس در باره بدهی دولتی که اواسط سال جاری میلادی به 20 تریلیون دلار می رسد، چیزی نمی نویسد.

    رسانه روسی نوشته است: 20 تریلیون دلار رقمی بسیار بزرگ، غیرقابل باز پرداخت و کمرشکن است، زیرا سهم بدهکاری هر مالیات دهنده آمریکایی 160 هزار دلار می شود، بنا بر این بحث و گفت وگو در باره چنین رقم نجومی در بسیاری موارد ممکن نیست.

    رسانه روسی افزوده است: اگر به تاریخ مالی آمریکا نگاه کنیم، روشن می شود، بدهی دولتی این کشور تا یک دوره ای در سطحی قابل قبول قرار داشت، اما از سال 2000 میلادی با روی کار آمدن جورج بوش پسر وضعیت تغییر کرد. دولت وی بدهی را دو برابر افزایش داد و به اندازه مجموع روسای جمهوری قبلی قرض گرفت.

    در گزارش اضافه شده است: این روند متوقف نشد و دولت اوباما نیز در طول هشت سال، بدهی دولتی آمریکا را از 10 تریلیون دلار به حدود دو برابر افزایش داد. این مبلغ سرسام آور بر بسیاری از فرآیندهای اقتصادی در کل جهان تاثیر جدی خواهد گذاشت.

    وستی فینانس نوشته است: در وهله نخست، تاثیر بدهی های کلان کنونی به تلاش ها و سیاست های خزانه داری آمریکا برای بهبودی وضع بهره ها مربوط خواهد شد و بسیار مهم است که این سازمان پی برده بهره صفر درصدی برای جذب سرمایه ها هیچ نتیجه خوبی ندارد.

    به نوشته این پایگاه، از سوی دیگر بهره شش درصدی هم برای اقتصاد آمریکا کشنده است و در واقع دولت برای بدهی 20 تریلیون دلاری خود سالانه مجبور است 1/2 تریلیون دلار بهره بپردازد.

    در گزارش خاطرنشان شده است: آمریکا چند گزینه برای مقابله با این وضعیت دارد. یکی کاهش شدید ارزش دلار است تا با اسکناس هایی دارای ارزش کمتر، بدهی را بازپرداخت کند که پیامدهای غیرقابل تصوری دارد. گزینه دیگر نیز اینکه مانند یونان از تمام راههای ممکن بدهی های دولتی را کاهش دهد که در آن صورت نیز جهان سومی می شود و پیامدهای بسیار منفی خواهد داشت، زیرا به وجهه واشنگتن ضربه مرگبار وارد می کند.

    رسانه روسی در پایان نوشت: بدهی دولتی آمریکا به حدی رسیده است که حل فوری می خواهد، اما هیچکس نمی تواند راهی ارائه کند. معلوم نیست در این شرایط بسیار دشوار که هزینه های وام گرفتن نیز افزایش می یابد، ترامپ چگونه می خواهد واشنگتن را دوباره به قدرت بزرگ تبدیل کند و شعار خود را تحقق بخشد؟.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو