عصر خودرو

نشست تجار ایرانی و تایلندی برای همتایابی تجاری در بانکوک برگزار شد

عصر بازار- دبیرکل سازمان توسعه تجارت بین الملل تایلند از نشست تجار ایرانی با همتایان تایلندی به منظور همتایابی برای افزایش همکاری های دوجانبه و انجام توافق هایی در این زمینه خبر داد.

نشست تجار ایرانی و تایلندی برای همتایابی تجاری در بانکوک برگزار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، تارنمای روزنامه 'نیشن' تایلند روز چهارشنبه اعلام کرد تجار تایلندی و واردکنندگان ایرانی براساس برنامه ای زمینه افزایش فرصت های تجاری بین دو کشور را بررسی کردند.

    'مالی چوکلوملرد' دبیرکل سازمان توسعه تجارت بین الملل تایلند گفت که جلسه همتایابی تجاری در این کشور جنوب شرق آسیا برگزار شد و امضای قراردادهایی به ارزش بیش از 13 میلیون دلار انجامید.

    وی گفت که دفتر تجارت تایلند در تهران زمینه حضور 13 تاجر از منطقه آزاد کیش را برای حضور در مراسمی در بانکوک فراهم کرد. این افراد با نمایندگان بیش از 60 شرکت با همکاری سازمان توسعه تجارت بین الملل تایلند دیدار و مذاکره کردند.

    این مقام اقتصادی تایلند گفت که این رایزنی ها منجر به فروش و انتقال فوری سه میلیون دلار کالا از تایلند به ایران در ماه مارس امسال شد و بیش از 10 میلیون دلار دیگر نیز سفارش داده شد که در ماه های آینده به این کشور صادر می شود.

    به گفته وی، خریداران ایران به ذرت های شیرین کنسرو شده، جواهر آلات، وسایل تزئینی، لباس کودک، فرش، محصولات خانگی، وسایل و اثاثیه چوبی و تجهیزات آشپزخانه علاقه نشان دادند.

    براساس این گزارش، فعالیت همتایابی تجاری بخشی از تلاش تایلند به منظور حضور در بازارهای نوظهور از جمله در خاورمیانه است.

    نیشن در ادامه ایران را یک بازار هدف جدید برای تایلند پس از لغو تحریم ها و اجرای برجام دانست و اعلام کرد افزایش سفارش از بانکوک به رفع ضروریات جشن نوروز در ایران کمک می کند.

    از این 13 تاجر ایرانی، چهار نفر از بخش کالاهای خانگی و تزئینی منزل، چهار نفر از بخش غذا و محصولات کشاورزی، سه نفر از صنعت مد و یک نفر دیگر نیز از حوزه لوازم آرایشی و داروهای گیاهی بوده اند.

    دبیرکل سازمان توسعه تجارت بین الملل تایلند گفت که این افراد در مجموع نیازهای بیش از دو هزار مغازه و انبار در جزیره کیش را تامین می کنند.

    ارزش مبادلات دو جانبه ایران و تایلند در 11 ماهه سال گذشته میلادی، 367 میلیون و 970 هزار دلار ثبت شد که 242 میلیون و 750 هزار دلار سهم صادرات تایلند بوده که در مقایسه با دوره مشابه پیش از آن 21.64 درصد رشد داشته است.

    واردات تایلند از ایران نیز 125 میلیون و 220 هزار دلار گزارش شد که در مقایسه با دوره پیش از آن 36.49 درصد افزایش داشته است.

    از جمله اقلام صادراتی تایلند به ایران، صنایع چوبی، محصولات لاستیکی، کائوچو، میوه های کنسرو شده، محصولات پلاستیکی و نوشیدنی هستند.

    برچسب ها