عصر خودرو

تا ۵ سال آینده صورت می‌گیرد؛

افزایش بیش از ۲ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در سواحل مکران

عصر بازار- معاون برنامه‌ریزی شرکت تولید نیروی برق حرارتی از احداث دو نیروگاه جدید در محدوده سواحل مکران و افزوده شدن ۲۰۶۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق این سواحل تا ۵ سال آینده خبر داد.

افزایش بیش از ۲ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در سواحل مکران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، "حمیدرضا عظیمی" با اشاره به برگزاری همایش بین‌الملل فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران طی دو روز گذشته اظهار کرد: با احداث این دو نیروگاه جدید و تکمیل بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار، حدود 2060 مگاوات به ظرفیت شبکه برق کشور افزوده خواهد شد.

    عظیمی با اشاره به این نکته که به منظور تأمین برق مورد نیاز برای توسعه پایدار سواحل مکران، دو هزار مگاوات از 25 هزار مگاوات توسعه ظرفیت برق کشور در برنامه ششم توسعه کشور به این منطقه استراتژیک اختصاص پیدا کرده است.

    معاون شرکت تولید نیروی برق حرارتی درباره واحدهای جدید نیروگاهی در محدوده سواحل مکران اظهار داشت: نیروگاه‌های بندزرک به ظرفیت 500 مگاوات، نیروگاه بخاری سیریک به ظرفیت 1400 مگاوات و بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار به ظرفیت 160 مگاوات، طی سال‌های 1398 تا 1400 طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به بهره‌برداری خواهد رسید.

    وی افزود: نیروگاه سیکل ترکیبی بندزرک با سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهد بود و نیروگاه بخاری سیریک نیز با فاینانس کشور روسیه احداث خواهد شد.

    عظیمی تصریح کرد: ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی موجود در این منطقه 556 مگاوات شامل بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی چابهار و نیروگاه‌های گازی کوچک کنارک و چابهار است.

    برچسب ها