عصر خودرو

امیدواری مالزی برای صادرات بیشتر به ایران، هند و چین پس از شکست تی.پی.پی

عصر بازار- وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی روز چهارشنبه با ابراز ناخشنودی از خروج آمریکا از توافقنامه تجارت آزاد دو سوی اقیانوس (تی.پی.پی)، گفت که مالزی امیدوار است در این شرایط قادر به صادرات بیشتر کالا به اروپا، آفریقا، هند، ایران و چین باشد.

امیدواری مالزی برای صادرات بیشتر به ایران، هند و چین پس از شکست تی.پی.پی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، 'ماه سیو کئونگ' وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی در گفت وگو با خبرنگاران با تاکید بر یافتن بازارها و کشورهای جدید برای صادرات، تصریح کرد: ما امیدواریم قادر به صادرات بیشتر به اروپا، آفریقا، هند، ایران و چین باشیم. ما بسیار سخت برای حفظ انعطاف پذیری روغن نخل مالزی (پالم) کار کرده ایم.

    وی گفت که دولت مالزی راه های دیگری برای افزایش صادرات کالا از جمله از راه توافقات تجارت آزاد دوجانبه برای ورود به بازارهای جدید پس از خروج آمریکا از پیمان تجارت آزاد دو سوی اقیانوس دارد .

    این وزیر مالزیایی هدف دولت این کشور را افزایش صادرات روغن پالم از 13 میلیارد رینگیت به 20 میلیارد رینگیت (حدود سه میلیارد دلار به حدود چهار و نیم میلیارد دلار) تا سال 2021 میلادی به 11 کشوری اعلام کرد که قرار بود در پیمان تجارت دو سوی اقیانوی آرام عضو باشند.

    وی با توجه به شرایط پیش آمده و خروج آمریکا از تی.پی.پی، گفت: در این میان، وزارت صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی افزایش صادرات کالا به بازارهای موجود و ورود به بازارهای جدید را مدنظر قرار داده است.

    'ماه سیو کئونگ' بازار هند را مثال زد و گفت: ما هفته آینده به هند رفته تا برای افزایش صادرات کالاهای دیگری مانند کائوچو و چوب اقدام کنیم و با خریداران روغن پالم نیز ارتباط برقرار می شود.

    به نوشته تارنمای 'سان دیلی'، وی با وجود چالش های پیش رو برای صادرات کالا در سال 2017، با اطمینان از افزایش 5 تا 8 درصدی صادرات روغن پالم مالزی در سال جاری پس از ملاقات اخیر با سفرای کشورهای اتحادیه اروپا و 'توافق قریب الوقوع تجارت آزاد با ایران' خبر داد.

    در همین حال وی گفت که دولت مالزی امیدوار است نشستی در مورد گواهینامه اجباری استاندارد روغن پالم ماه آینده میلادی برگزار شود و در این مورد تا پایان فوریه یا اوایل مارس تصمیم گیری شود.

    وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی دی ماه گذشته نیز اعلام کرد که کشورش پیگیر نهایی سازی مذاکرات توافق تجارت آزاد با ایران تا پایان ماه ژانویه سال 2017 است.

    وی معتقد است با توجه به جمعیت 82 میلیونی ایران، توافق تجارت آزاد اقدام مناسبی است که با فراهم آوردن یک فرصت مناسب برای محصولات مالزیایی از قبیل روغن پالم و محصولات کائوچو، می توان رقابت بیشتری برای ورود به بازار این کشور ایجاد کرد.

    وی گفت مالزی در سال 2015 حدود یک میلیارد و 500 میلیون رینگیت (حدود 340 میلیون دلار) صادرات به ایران داشته است و پیش بینی شد این رقم در سال 2016 به یک میلیارد و 600 میلیون رینگیت (حدود 364 میلیون دلار) افزایش یابد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو