عصر خودرو

رئیس اتاق بازرگانی بین‌الملل چین:

سرمایه‌گذاری در ‌بخش‌ انرژی، تولید مواد معدنی و مواد غذایی اولویت دارد

اتصال سرمایه‌گذاران چینی به سرمایه‌پذیران ایرانی

عصر بازار- رئیس اتاق بازرگانی بین‌الملل چین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در منابع انرژی، فرآوری تولیدات معدنی و مواد غذایی دارای اهمیت است، گفت: هدف ما اتصال سرمایه‌گذاران چینی به سرمایه‌پذیران ایرانی بر اساس علاقه سرمایه‌پذیران است.

سرمایه‌گذاری در ‌بخش‌ انرژی، تولید مواد معدنی و مواد غذایی اولویت دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وانگ یان گئو رئیس و دبیر اتاق بازرگانی بین‌الملل چین در بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که بخش خصوصی این کشور چه برنامه‌ای برای سرمایه‌‌گذاری و تولید مشترک با ایران دارد، گفت: هماهنگی از طریق اتاق بازرگانی و صنایع جمهوری خلق چین با اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران به عمل آمده تا سرمایه‌گذاران چینی بتوانند به سرمایه‌پذیران ایرانی متصل شوند.

    وی با اشاره به منابع انرژی و وفور مواد اولیه در ایران بیان داشت: تولید در ایران توسط سرمایه‌گذاران چینی از طریق هماهنگی‌ با اتاق‌های بازرگانی دو کشور امکان‌پذیر است.

    رئیس اتاق بازرگانی بین‌الملل چین در پاسخ به این سؤال که چینی‌ها علاقه مند به چه سرمایه‌گذاری‌هایی برای تولید مشترک در ایران هستند، گفت: سرمایه‌گذاری در منابع‌انرژی، فرآوری در تولیدات معدنی و مواد غذایی از اهمیت والایی برخوردار است.

    یان‌ گئو تصریح کرد: ولی ما امیدواریم بتوانیم از طریق نمایندگی بازرگانی و صنایع جمهوری خلق چین در ایران موقعیت‌هایی که سرمایه‌پذیران ایرانی بیشتر به آن علاقه مند هستند، را به دست آوریم تا در آن زمینه سرمایه‌گذاری کنیم.

    بر اساس این گزارش، اواخر هفته گذشته نشست مشترک هیات اعزامی اتاق بازرگانی بین‌الملل چین در بخش خصوصی با اعضای اتاق بازرگانی ایران برای بررسی روابط تجاری دو جانبه برگزار شد که در این نشست در رابطه با محورهای گوناگون و فضای تجاری بین دو کشور صحبت شد.

    در این نشست نایب رئیس اتاق مشترک بازرگانی و صنایع ایران و چین خطاب به دبیرکل اتاق بازرگانی بین‌المللی چین اظهار داشت: سیاست ما خرید کالا از چین و هیچ جای دنیا نیست.

    وی گفت: ما تکنولوژی، ماشین‌آلات نیاز داریم و لی مصرانه از دوستان چینی که به عنوان نزدیک‌ترین دوستان در فعالیت‌های اقتصادی به ما هستند، می‌خواهیم تا این تکنولوژی را به کشورمان بیاورند و با سرمایه‌گذاری در کشور و مدیریت پروژه‌ها و با کمک جوانان خودمان تولید کنیم.

    برچسب ها