عصر خودرو

توضیحات تکمیلی بودجه "فباهنر" از زبان مدیرعامل

عصر بازار- مدیرعامل صنایع مس شهید باهنر در ارتباط با مفروضات بودجه، دلایل افزایش سود خالص و تاخیر تعدیل بودجه توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیحات تکمیلی بودجه "فباهنر" از زبان مدیرعامل
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، اکبر امینی کافی آباد مدیرعامل فباهنر ابتدا درخصوص دلایل تاخیر در تعدیل بودجه گفت: تا پایان آبان ماه سال جاری رشد قابل ملاحظه ای در تولید و فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل نداشتیم که منجر به تعدیل با اهمیت سود شود و عمده تعدیل سود از نیمه دوم آذرماه و پیش بینی 3 ماهه چهارم امسال است.

    کافی آباد در ادامه به نرخ فروش محصولات اشاره کرد و در این باره اظهار کرد: نرخ فروش محصولات در 3 ماهه پایان سال 95 باتوجه به نرخ جهانی مس LME 5300 دلار، نرخ روی 2,500 دلار و نرخ دلار 39,000 ریال پیش بینی شده  است.

    وی افزود: همچنین پریمیوم یا دستمزد تولید باتوجه به سیاست عدم افزایش دستمزدها در 3 ماهه پایان سال 95 براساس میاگین 9 ماهه سال محاسبه گردید، نرخ خرید مواد اولیه نیز براساس نرخ جهانی مس، روی و دلار محاسبه شده است، البته ذکر این نکته الزامی است که پیش بینی مبلغ فروش شرکت براساس پیش بینی مقدار فروش به مشتریان طبق سفارشات اخذ شده و قراردادهای فی مابین باتوجه به نرخ هایی که اشاره شد محاسبه شده است.

    این مقام مسئول در پاسخ به سوال دلایل افزایش سود خالص پیش بینی شده نسبت به پیش بینی قبلی بیان کرد: دلایل افزایش سود خالص برآوردی نسبت به قبل پیش بینی افزایش فروش باتوجه به سفارشات اخذ شده، کاهش هزینه مالی نسبت به پیش بینی قبلی به جهت استفاده بهینه از منابع شرکت و مدیریت نقدینگی و کاهش هزینه های دستمزد مستقیم، سربار و هزینه های اداری تشکیلاتی باتوجه به برنامه ریزی های صورت گرفته جهت کنترل هزینه ها نسبت به پیش بینی قبلی است.

    اکبر کافی آباد در خاتمه درمورد هزینه مالی شرکت توضیح داد: هزینه های مالی شرکت تاثیرپذیری مستقیم از میزان خرید مواد اولیه و فروش اعتباری شرکت دارد، لذا باتوجه به نقدینگی مورد نیاز برای تامین مواد اولیه و فروش اعتباری، هزینه مالی برای 3 ماهه چهارم محاسبه شده است.

    برچسب ها