عصر خودرو

مقدم :

برجام فرصتی مناسب برای افزایش گشایش اعتباری بانکها

عصر بازار- مدیرعامل بانک تجارت حصول توافق هسته ای را فرصتی برای توسعه خدمات ارزی بانکها عنوان کرد .

برجام فرصتی مناسب برای افزایش گشایش اعتباری بانکها
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بانک تجارت ، محمدابراهیم مقدم مدیرعامل این بانک در همایش سیاست های پولی و چالش های بانکداری و تولید گفت: بانکها دچار چالش‌های ساختاری هستند و یکی از مهمترین این چالش ها ، چگونگی افزایش سرمایه است. وی افزود : یکی از روشهای متداول سالهای گذشته برای افزایش سرمایه بانکها ، تجدید ارزیابی دارایی ها بوده است ، در حالی که این روش منجر به درآمد زایی و افزایش توان تسهیلات دهی بانکها نمی شود . 

    وی با اشاره به اینکه رکود بازار مسکن در سالهای اخیر موجب شده تا فروش دارایی های تملیکی و نیز دارایی های مازاد بانکها با مشکل مواجه شود افزود: چالش دیگر نظام بانکی عدم بازپرداخت به موقع تسهیلات دریافتی و افزایش مطالبات معوق است، این امر ما را مجبور به استفاده از منابع بانک مرکزی  می کند .
    وی با اشاره به مشکل پرداخت بدهی بانکها از سوی دولت گفت: یکی از راه حل های مناسب برای چالش منابع مالی بانک ها ، از سرگیری و تسریع  ارتباطات بین المللی با بانکهای دنیا است . این در حالی است که در گذشته با استفاده از منابع فاینانس، بانک ها تنها 15 درصد تامین مالی را به صورت نقد پرداخت می کردند و اثر تورمی هم ایجاد نمی کرد .  وی همچنین با اشاره به تاثیرات مثبت توافق هسته ای در تسهیل تبادلات مالی با بانکهای خارجی گفت : البته تمایل به استفاده از خدمات ارزی بانکها منوط به بهبود شرایط کلی اقتصاد کشور و افزایش رونق تولید و تجارت خارجی است .
    گفتنی است همایش نظام بانکی و چالش های تولید روز سه شنبه پنجم بهمن ماه به میزبانی پژوهشده پولی و بانکی در محل موسسه عالی بانکداری ایران برگزار شد.

    برچسب ها