عصر خودرو

رویترز:

قیمت نفت با تاثیر توافق اوپک افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت در اثر بروز نشانه‌هایی از کم شدن عرضه در بازار به علت کاهش تولید اوپک و دیگر صادرکنندگان به ۵۵.۲۴ دلار افزایش یافت.

قیمت نفت با تاثیر توافق اوپک افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت در اثر بروز نشانه‌هایی از کم شدن عرضه در بازار به علت کاهش تولید اوپک و دیگر صادرکنندگان افزایش یافت اما افزایش تولید نفت آمریکا می‌تواند مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شود.

    هر بشکه نفت برنت دریای شمال به 55.24 دلار رسید و نفت خام آمریکا نیز به52.83 دلار در هر بشکه رسید.

    وزرای اوپک و تولیدکنندگان بزرگ خارج از این گروه روز یک شنبه اعلام کردند که 1.5 میلیون بشکه نفت در روز از بازار خارج شده است.

    به نظر می‌رسد که توازن عرضه در حال کاهش است.

    موسسه برنتستین انرژی اعلام کرد ذخایر جهانی نفت در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی به نسبت سه ماهه پیش از آن 24 میلیون بشکه کاهش یافته و به 5.7 میلیارد بشکه رسیده است. هنوز این میزان برای حدود 60 روز مصرف نفت جهان کافی است.

    تحلیلگران برنتستین  در یادداشتی نوشتند: «این کاهش، بیشترین کاهش از سه ماهه چهارم 2013 به شمار می‌رود. این امر تاییدکننده این موضوع است که ذخایر نفت اکنون از حالت مازاد به حالت کمبود درحال تغییر وضعیت است.»

    تاکنون اعضای اوپک به توافق پایبند بوده‌اند.

    وزیر نفت عراق در روز دوشنبه گفت بیشتر تولیدکنندگان بزرگ نفت در محدوده‌ای کار می‌کنند که در کاهش تولید مشارکت کنند.

    اما به نوشته رویترز، این کاهش با افزایش تولید آمریکا خنثی شده است.

    فوآد زراق‌زاده، تحلیلگر فورکس گفت: «احساس تاثیر افزایش تولید آمریکا در بازار اندکی زمان می‌برد و این روند همچنان برای نفت افزایشی است.»

    برچسب ها