عصر خودرو

آمریکا رسماً از شراکت فراآتلانتیک خارج شد

عصر بازار- دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به صورت رسمی آمریکا را از پیمان تجاری شراکت فراآتلانتیک خارج کرد و موجب شد تا در شرایطی که نفوذ چین در منطقه در حال افزایش است، آمریکا از متحدان آسیایی اش فاصله بگیرد.

آمریکا رسماً از شراکت فراآتلانتیک خارج شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ترامپ در راستای عمل به یکی از مهمترین وعده های انتخاباتی اش، دستوری اجرایی را در کاخ سفید به امضا رساند که به موجب آن آمریکا از این پیما که 12 کشور در آن عضویت دارند خارج می شود.

    ترامپ که خواهان افزایش میزان تولید در آمریکاست گفته، وی به دنبال پیمان های تجاری کشور به کشور با دولت های مختلف جهان خواهد بود که به آمریکا اجازه خواهد داد در صورتی که کشوری سوء رفتاری داشته باشد، به صورت فوری به در طی 30 روز به این پیمان ها پایان دهد.
    ترامپ گفت: «ما قصد داریم پیمان های تجاری مسخره ای را که موجب شده همه از کشور ما خارج شوند و شرکت ها از کشور ما بیرون بروند را متوقف کنیم.»
    توافق شراکت فرا آتلانتیک که به شدت مورد حمایت فعالان اقتصادی آمریکایی قرار دارد، تسوط دولت باراک اوباما مورد مذاکره قرار گرفته بود، اما هیچگاه به تصویب کنگره نرسیده بود.
    اوباما شراکت فراآتلانتیک را با مستثنی کردن چین پذیرفته بود و قصد داشت قبل از اقدام چین، مقررات تجاری آسیا را به نگارش درآورد و رهبری اقتصادی آمریکا در این منطقه را برقرار سازد.
    مخالفت ترامپ با پیمان شراکت فراآتلانتیک و وعده های انتخاباتی وی مبنی بر درخواست از متحدان آمریکا برای پرداخت هزینه های امنیتی شان به واشنگتن، نگرانی ژاپن و برخی دیگر از متحدان آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوسیه را بر انگیخته است.

    برچسب ها