عصر خودرو

همایش ۱۰۰ شرکت برتر (۴۳)

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم معرفی برترین شرکت‌های ایرانی: دلیل کاهش رتبه پتروشیمی‌ها، کاهش قیمت محصولات است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی دلیل اصلی کاهش رتبه پتروشیمی‌ها در میان ۵۰۰ شرکت برتر ایرانی را کاهش قیمت محصولات پتروشیمی دانست.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مراسم معرفی برترین شرکت‌های ایرانی: دلیل کاهش رتبه پتروشیمی‌ها، کاهش قیمت محصولات است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، مرضیه شاهدایی در مراسم معرفی برترین شرکت‌های ایرانی (IMI100) با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی، صنعتی سرمایه‌بر و دانش محور است، ادامه داد: پتروشیمی وابستگی زیادی به ارتباطات جهانی دارد و در این میان جذب سرمایه گذاران خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است. 

    وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی 31 درصد از صادرات غیرنفتی ایران را در اختیار دارد، افزود: پایین آمدن رتبه شرکت‌های پتروشیمی در میان 500 شرکت شرکت برتر، حاصل کاهش قیمت نفت و به تبع آن محصولات پتروشیمی است. این در حالی است که در این سال تولید و تناژ محصولات پتروشیمی افزایش یافته است.  

    شاهدایی از انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب برای افزایش تولید محصولات پتروشیمی خبر داد و اظهار کرد: نقشه راه برای 10 سال آینده مشخص شده است و در این راه 55 میلیارد دلار نیاز به سرمایه گذاری وجود دارد. این امر تنها می‌تواند با تلاش دولت و مردم و با سرمایه‌گذاری خارجی میسر شود.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: برای حفظ توسعه یکپارچه و مداوم صنعت پتروشیمی نیاز به تعاملات بین المللی احساس می‌شود و در حال حاضر برنامه ریزی های مناسبی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی انجام شده است. 
    به گفته وی، در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید خام فروشی محصولات کاهش پیدا کند و صادرات افزایش یابد.

    برچسب ها