عصر خودرو

کمبود نقدینگی روند نزولی بازار سرمایه را تشدید خواهد کرد

عصر بازار: رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس گفت:در شرایط فعلی بورس از نبود نقدینگی به شدت رنج می‌برد و بانک‌ها با جذب نقدینگی، موجب تدوام رکود در اقتصاد کشور خواهند شد.

کمبود نقدینگی روند نزولی بازار سرمایه را تشدید خواهد کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، کیوان شیخی رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس در خصوص اهمیت به جریان درآمدن نقدینگی در بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در حال حاضر مهم‌ترین مرجع برای تامین مالی ارزان بنگاه‌ها در دوره‌های زمانی بلند مدت است، و افزایش یا کاهش قیمت سهام در این بازار تاثیری بر تورم و سطح عمومی قیمت‌ها نخواهد داشت و ریسک چندانی را برای ارزش پول ملی نخواهد داشت.

    وی با اشاره به فراهم آمدن زمان برای رونق اقتصادی بیان داشت: با توجه به فراهم شدن بسترهای لازم در دوران پساتحریم بهترین زمان برای رشد اقتصادی و به همراه آن بازار سرمایه فراهم آمده است.

    شیخی با تاکید بر کمبود نقدینگی در بورس افزود: در شرایط فعلی بورس از نبود نقدینکی به شدت رنج می برد و بانک ها با جذب نقدینگی بیش از بیش موجب تدوام رکود در اقتصاد کشور و به تبع آن در بازار سرمایه و کار خواهند شد.

    رئیس آمار و اطلاعات شرکت بورس تصریح کرد:  به نظر میرسد دولت هنوز در انتظار نتیجه نهایی و عملی توافقات در اقتصاد کشور هستند و با این شرایط تضمینی برای وارد شدن نقدینگی به چرخه تولید وجود ندارد و آنطور که از شواهد مشخص است این نقدینگی بازهم در بازار ارز و سکه نوسان ایجاد خواهد کرد.

    وی در توضیح فراهم نبودن شرایط فعلی اقتصاد برای کاهش تورم و کنترل رکود تاکید کرد: در شرایط فعلی زمانی خوبی برای مقابله هر چه شدیدتری با تورم و رکود نیست زیرا این دو موضوع تاثیر بسزایی در روند معاملات بازار سرمایه داشته و اوضاع بورس را با رکود همراه خواهد کرد و روند منفی تدوام خواهد داشت.

    شیخی اظهار داشت: بازار سرمایه در انتظار چشم انداز بلند مدت برای بازگشت به روند مثبت معقولانه است و این بستر برای رشد تنها به دست مسولین دولت و با وجود بهبود شرایط اقتصادی فراهم خواهد شد و در غیر این صورت روند منطقی بازار ادامه دار خواهد بود.

    برچسب ها