عصر خودرو

در پی نگرانی از سیاست تجاری ترامپ؛

دلار در معاملات آسیایی سقوط کرد

عصر بازار- دلار در پی تصمیم رئیس جمهور جدید آمریکا برای دنبال کردن سیاست حمایت گرایانه، روز دوشنبه در معاملات آسیایی کاهش یافت.

دلار در معاملات آسیایی سقوط کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ روز یکشنبه اعلام کرد قصد دارد مذاکرات با مکزیک و کانادا درباره توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی را که از اوایل دهه 1990 به اجرا درآمد، مجددا آغاز کند. بعلاوه ترامپ اعلام کرد آمریکا را از پیمان شراکت ترانس آتلانتیک که بلوک تجارت آزاد متشکل از 12 کشور ایجاد کرده است، خارج خواهد کرد.

    در معاملات آسیا، ین صعود کرد و نرخ برابری ارز ژاپن در برابر دلار به 113.42 ین رسید با این همه کمتر از رکورد 115 ین معاملات جمعه بود. پوند هم در برابر دلار آمریکا افزایش یافت و به حدود 1.2433 دلار رسید.

    شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارزها دنبال می‌کند، در معاملات آسیایی روز جاری به رکورد پایین 100.29 واحد اُفت کرد.

    تحلیلگران به سیاستهای تجاری ترامپ اشاره کرده اند. آدام رینولدز، مدیرعامل ساکسوبانک آسیا اقیانوسیه به شبکه سی ان بی سی گفت: کاهش تجارت در بلندمدت برای دلار منفی است و سیاست انزوا، عامل خوبی برای دلار نیست. اما وی خاطرنشان کرد تا زمانی که دلار بالای 100 واحد ایستاده است، این ارز احتمالا در روند صعودی می ماند.

    سایر تحلیلگران هم منتقد سیاستهای ترامپ و تاثیر منفی آن بر دلار هستند.

    برچسب ها