عصر خودرو

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران:

صنایع پتروشیمی،‌ اولویت ورود سرمایه گذاران خارج

عصر بازار: نایب رییس اتاق بازرگانی تهران اولویت‌های اولیه سرمایه‌پذیری صنایع ایران را صنایع نفتی و پتروشیمی برشمرد و پس از آن به تامین زیرساخت‌های حمل و نقل برای ورود سرمایه‌گذار اشاره کرد.

صنایع پتروشیمی،‌ اولویت ورود سرمایه گذاران خارج
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، حامد واحدی، در خصوص اولویت سرمایه پذیری صنایع کشور گفت: صنایع نفت، ‌گاز، ‌پتروشیمی و معادن کشور در حال حاضر به دلیل بکر بودن و پربازده بودن،‌ برای سرمایه‌گذاران خارجی، اولویت سرمایه‌گذاری خواهد بود.

    او در خصوص تهدید قیمت نفت و افزایش قیمت خوراک پتروشیمی و تاثیر آن بر سود صنایع نفت و پتروشیمی گفت: در گذشته که پتروشیمی‌های نفتی بزرگ کشور شکل گرفتند، ‌قیمت نفت حدود 30 تا 40 دلار بود، با این حال این صنایع سود ده بودند. در حال حاضر با کاهش نوسانات قیمت این کالا و ثتبیت آن،‌ می توان انتظار کاهش هزینه ها و افزایش بازدهی صنایع نفتی را داشت.

    او افزود: البته اکثر صنایع پتروشیمی از قیمت گاز بهره می‌گیرند که قیمت این کالا همیشه نقطه‌ای بوده است و پایین نیامده‌است. هرچند اکنون که قیمت خوراک 13 سنتی تصویب شده‌است،‌ هنوز زیاد است و جای تخفیف گیری 20 تا 30 درصدی برای آن وجود دارد.

    نایب رییس اتاق بازرگانی تهران درباره اولویت های سرمایه گذاری فارغ از صنایع نفت و گاز اظهار کرد: صنایع حمل و نقل، زیر ساخت جاده‌ای، ساخت و ساز ریلی و بنادر جایگاهی دارد که می‌توانند سرمایه گذار خارجی را جذب کنند. در حال حاضر مسیر افزایش صادرات کشور در حال هموار شدن است و برای افزایش صادرات، مناطق مرز آبی کشور ‌نیاز به بنادر بیشتری دارند. به همین دلیل سرمایه گذاران خارجی برای تهیه این زیرساخت‌ها وارد عمل خواهند شد تا همگام با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، از این مناطق بهره برداری اقتصادی کنند.

    برچسب ها