عصر خودرو

کرباسیان اعلام کرد:

افزایش متوسط هزینه کرد سالانه ایمیدرو در طرح‌های معدنی

عصر بازار: تکمیل و راه اندازی ۴۱۲ میلیون دلار پروژه در سال ۹۳ از دیگر موفقیت های ایمیدرو است که این پروژه ها شامل طلای زرشوران، سیمان سرواسول ونزوئلا، میله گذاری آلومینیوم المهدی و پروژه جاده سازی و برق رسانی است که به بهره برداری رسیده اند.

افزایش متوسط هزینه کرد سالانه ایمیدرو در طرح‌های معدنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، مهدی کرباسیان با بیان اینکه ایمیدرو در سال گذشته در برخی موارد از جمله اکتشاف و حفاری های اکتشافی رکوردهای جدیدی را ثبت کرد اظهار داشت: در سال گذشته میزان اکتشافات کشور از 205 هزار کیلومتر مربع فراتر رفت که این میزان دو برابر وعده داده شده برای برنامه اکتشافی و همچنین دو برابر رقم اکتشافات انجام شده در 100 سال گذشته محسوب می شود.

    وی افزود: در حوزه حفاری های اکتشافی نیز به 120 هزار متر دست یافتیم که این میزان بهترین رکورد ایمیدرو در این بخش به شمار می آید.

    کرباسیان خاطر نشان کرد: سال 93 میزان سرمایه گذاری ها نسبت به  سال92 بیش از 233 درصد افزایش داشت.

    وی با اعلام این خبر که متوسط هزینه کرد سالانه ایمیدرو در طرحها 700 میلیارد تومان طی 10 سال گذشته بوده افزود: طی سال 93 با پیگیری و مشارکت بخش خصوصی، این رقم به بیش از 1600 میلیارد تومان رسید.

    کرباسیان ادامه داد: همچنین تکمیل و راه اندازی 412 میلیون دلار پروژه در سال 93 از دیگر موفقیت های ایمیدرو است که این پروژه ها شامل طلای زرشوران، سیمان سرواسول ونزوئلا، میله گذاری آلومینیوم المهدی و پروژه جاده سازی و برق رسانی است که به بهره برداری رسیده اند.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت سرمایه گذاری خارجی در بخش معادن پس از تحریم ها نیز گفت:

    در دوران پس از تحریم فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری بخش معدن و صنایع معدنی وجود دارد که پس از نهایی شدن و اجرایی شدن مراحل مربوط به توافق هسته ای و رفع کامل تحریم ها، گروه های کارشناسی  باید این فرصت ها به سرمایه گذاران معرفی شوند.

    کرباسیان تصریح کرد: سیاست  سازمان توسعه، تقویت حضور و همکاری شرکتهای بین المللی با ایمیدرو و حرکت آنها در تامین نیازهای فناوری و تجهیزاتی مورد نیاز و توسعه صادرات بخش معدن است.

    وی گفت: توسعه بخش معدن همراستا با سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در سه محور اقتصاد مقاومتی ، تعالی فرهنگی و توسعه دانش فناورانه است که از آن بعنوان یک فرصت ویژه نام برده می شود ، به علاوه توسعه این بخش مورد تاکید ریاست جمهوری بوده و از اولویت ویژه ای در تدوین بندهای قانون برنامه ششم برخوردار است ، حمایتهای صورت گرفته از طرف حاکمیت همزمان با لغو محدودیت های بین المللی در آینده نزدیک بهترین فرصت توسعه است و امکانات ویژه ای در اختیار این بخش قرار می دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو