عصر خودرو

استاندارخوزستان:

بانک ملی مالک گروه ملی صنعتی فولاد ایران می شود

عصر بازار- استاندار خوزستان گفت: توافق نهایی برای انتقال مالکیت شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران به بانک ملی ایران بابت مطالبات خود از مالک قبلی انجام گرفت.

بانک ملی مالک گروه ملی صنعتی فولاد ایران می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، غلامرضا شریعتی بیان کرد: دستگاه قضایی به ‌ویژه معاون دادستان تهران با دقت و جدیت این پرونده را به فرجام رساند و در چند نوبت مزایده مراحل قانونی و رسمی واگذاری گروه ملی را انجام داد.

وی گفت: گروه ملی صنعتی فولاد ایران از معدود تولیدکنندگان بزرگ محصولات نوردی با ظرفیت سالیانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی و بیش از سه هزار نفر نیروی کار متخصص و متعهد است که سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد که از سال 1390 تاکنون زیر نظر دادستانی و مدیران منصوب آن اداره شده است.

استاندار خوزستان افزود: پرونده سنگین قضایی و مطالبات مختلف اشخاص حقیقی و حقوقی موجب شد تا فرآیند رسیدگی پنج سال طول کشید؛ از طرفی بلاتکلیفی موجبات زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی را فراهم کرد.

شریعتی ادامه داد: با پیگیری‌ مستمر معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری استانداری و مدیریت فعلی شرکت و با درک شرایط اقتصادی این مجموعه عظیم و در نظر گرفتن معیشت کارکنان، تلاش زیادی از طریق رییس جمهوری، معاون اول وی و هیات دولت به عمل آمد تا گروه ملی به‌عنوان یک شرکت عظیم نوردی سهم خود را در بازار داخلی و خارجی بازیابد.

وی گفت: هماهنگی لازم برای دعوت از مدیرعامل بانک ملی ایران به خوزستان و بازدید از گروه ملی صنعتی فولاد ایران صورت خواهد گرفت و در آن انتظارات استان در خصوص بهبود وضعیت این واحد بزرگ صنعتی ازجمله تخصیص منابع مالی و نقدینگی، ارائه تسهیلات بانکی، صدور ضمانت نامه و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی و خارجی و نیز پرداخت حقوق معوقه کارکنان و دیگران طلبکاران با اهتمام مدیران عامل بانک ملی ایران و گروه ملی صنعتی فولاد ایران مطرح خواهد شد.

این واحد تولیدی که سهامدار اصلی آن بانک ملی ایران است پارسال 500 هزار تن انواع فرآورده های فولای تولید کرد و امسال تولید 1.2میلیون تن را هدف گذاری کرده است.

در سال 1342 نخستین کارخانه نورد فولاد کشور به منظور تولید انواع میلگرد ساده، میلگرد آج دار و نبشی، در شهر اهواز تاسیس شدو خطوط تولیدی با نصب تجهیزات و مونتاژ ماشین آلات با ظرفیت سالیانه 65 هزار تن، در سال 1346 راه اندازی و به تدریج سایر کارگاه ها و فرایندها به آن افزوده شد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مجموعه‌ صنعتی با داشتن خطوط و محصولات متنوعی از فرایندهای نورد و فولادسازی به نام گروه ملی صنعتی فولاد ایران نام گذاری شد.

با اجرای طرح های توسعه و بازسازی خطوط تولید در سال های 1371، 1383و 1385 ظرفیت تولید افزایش و کیفیت محصول، سامانه های بهره برداری و کنترل تولید ارتقا یافت و اکنون این مجتمع عظیم با ظرفیت اسمی سالیانه یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی ضمن تامین بخش عمده ای از نیازهای کشور، از صادرکنندگان مهم محصولات فولادی است.

کارکنان این شرکت امسال چندین بار به دلیل پرداخت نشدن حقوق و دستمزد خود تجمع کردند.

برچسب ها