عصر خودرو

امضای تفاهمنامه بانک تجارت با سازمان حفاظت محیط زیست

عصر بازار- بانک تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست تفاهمنامه توسعه همکاری امضا کردند .

امضای تفاهمنامه بانک تجارت با سازمان حفاظت محیط زیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بانک تجارت، دکتر ابتکار معاون رئیس‌جمهور در مراسم امضای این تفاهمنامه پنجساله،با اشاره به سابقه فعالیت‌های بانک تجارت در حوزه حفاظت محیط زیست گفت: امضای این تفاهمنامه آغاز ، ادامه و توسعه همکاری های سازمان با بانک تجارت است و طرفین پیش از این نیز در موضوعاتی مانند اقتصاد سبز و حفاظت از محیط زیست همکاری های بسیار خوب وموثری را بایکدیگر داشته اند .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امضای این تفاهمنامه را ادامه تفکر مشارکت سازمان‌ها در نگهداری منابع طبیعی عنوان و خاطرنشان کرد: در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیستی از سوی رهبر معظم انقلاب باید تلاش کنیم که این فرهنگ در جامعه رایج شود . در جلساتی که اخیرا با دکتر سیف رئیس بانک مرکزی داشته‌ایم مقرر شد، بانک‌های کشور از لحاظ شاخص‌های حمایت از اقتصاد سبز و حفاظت محیط زیست رتبه‌بندی شوند.
دکتر ابتکار با بیان اینکه همکاری سازمان با بانک تجارت قطعا نتایج خوبی را در حوزه بانکداری سبز خواهد داشت، افزود: لازم است فرایندهای اجرایی و خدمت‌رسانی تمامی سازمان‌های کشور از جمله شعب و ساختمان‌های بانک‌ها در قالب استانداردهای استفاده از انرژی های سبز و در فرهنگ سازی حفظ محیط زیست بسیار موثر بوده و فوق‌العاده موثر است و به عنوان مثال، طرح عدم دریافت رسید کاغذی از دستگاه‌های خودپرداز، تقارن‌های ذهنی خوبی را در عامه مردم داشته و می‌تواند تاثیر مثبتی در رفتار محیط زیستی مردم داشته باشد.
محمدابراهیم مقدم مدیرعامل بانک تجارت نیز در جریان امضای تفاهمنامه این بانک با سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: بانک تجارت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی، برنامه حفاظت از محیط زیست را در برنامه‌های استراتژیک خود قرارداده است.
وی با اشاره به برخی از آسیب‌های جاری محیط زیستی کشور تاکید کرد: در زمینه حفظ زیست بوم برای آیندگان نیاز مبرمی به فرهنگ‌سازی داریم که در این زمینه بانک تجارت از تمام تلاش و ظرفیت‌های اطلاع رسانی خود استفاده می‌کند. از جنبه دیگر باید به موضوع حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه حفاظت محیط زیست اشاره کرد که در این خصوص نیز بانک تجارت اقداماتی را در دستور کار قرارداده و به عنوان نمونه اخیرا از استارت آپ کسب و کار سبز که با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست حمایت نموده است .
محمد مجابی معاون توسعه مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست دراین مراسم با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان حفاظت محیط زیست و بانک مرکزی، اظهار کرد: طبق این تفاهم‌نامه، نظام بانکی کشور باید از فعالیت‌های سازگار با محیط زیست حمایت کند. بانک تجارت می‌تواند به عنوان حامی فعالیت‌های سبز، در این زمینه به عنوان یک بانک پیشرو عمل کند تا به عنوان یک پایلوت موفق شناخته شود. این بانک می‌تواند در مسیر ایجاد مشاغل سبز با کمک سازمان حفاظت محیط زیست و با استفاده از ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اقدامات خوبی را انجام دهد.
در ابتدای این جلسه، کاظم‌پور رئیس اداره روابط عمومی بانک تجارت گزارشی از اقدامات این بانک در حوزه حفاظت محیط زیست ارائه کرد.
گفتنی است، بر اساس این تفاهمنامه پنجساله که به امضای مقدم مدیرعامل بانک تجارت و مجابی معاون توسعه مدیریت سازمان حفاطت محیط زیست رسید دو طرف در زمینه گسترش همکاری‌ها و همکاری در زمینه حمایت و توسعه فناوری‌های سازگار با محیط زیست و انجام برنامه‌های آموزشی همکاری نمایند.

برچسب ها