عصر خودرو

افق روشن اقتصاد کشور با تورم تک رقمی در سال آینده

عصر بازار- نماینده مردم ارومیه و نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تورم تک رقمی افق روشنی در برابر اقتصاد کشور قرار داده و تداوم آن در سال آینده سرمایه گذاری در بخش های مختلف را افزایش می دهد.

افق روشن اقتصاد کشور با تورم تک رقمی در سال آینده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، سیدهادی بهادری افزود: تک رقمی شدن نرخ تورم می تواند بستری مناسب برای توسعه اقتصادی کشور، احیا و فعالیت واحدهای صنعتی و ایجاد اشتغال فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه افزایش ارزش پول کشور از دیگر آثار تورم تک رقمی است، گفت: ایران یکی از دیرپاترین نرخ های تورم در جهان را داراست به طوری که در چهار دهه گذشته همواره نرخ تورم در حال افزایش بوده است.

وی با بیان اینکه کشور در دولت قبل، سال های متمادی با تورم های بالا مواجه بوده است، افزود: آغاز به کار دولت یازدهم با تورم 40 درصدی همراه بود اما با تدبیر دولتمردان نرخ تورم کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، نرخ تورم سال آینده در حالی تک رقمی پیش بینی شده است که بررسی ها نشان می دهد در 39 سال گذشته کشور تنها 2 سال نرخ تورم تک رقمی را تجربه کرده است.

پیش بینی‌های صورت گرفته در قالب لایحه بودجه نیز دلالت بر آن دارد که تورم در ایران در سال آینده به هفت تا هشت درصد برسد و در صورت تحقق این پیش بینی ایران برای نخستین بار در چهار دهه اخیر شاهد تورم تک رقمی در 2 سال پیاپی خواهد بود.

بالاترین نرخ تورم در چهار دهه اخیر مربوط به سال 1374است و در این سال آمارهای اعلامی بانک مرکزی نشان داد که نرخ تورم 49.4 درصد افزایش یافته است.

روند کاهشی نرخ تورم از سال 1392 شمسی و با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید آغاز و ایران هر سال با تورمی کمتر از سال قبل روبرو شد.

برچسب ها