عصر خودرو

طلا به ۱۱۴۵ دلار رسید

عصر بازار- قیمت طلا در معاملات امروز ۱۰ دلار کاهش یافت و هر اونس فلز زرد در برابر ۱۱۴۵ دلار معامله شد.

طلا به ۱۱۴۵ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که پس از اظهارات جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا در مورد افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی، ارزش دلار افزایش یافته، قیمت طلا روز جمعه کاهش یافت و از بالاترین رقم یک ماه اخیر پایین تر آمد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز 10 دلار کاهش یافت و به 1145 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا که در طی 2 جلسه گذشته 2 درصد افزایش یافته،  در مسیر ثبت دومین هفته متوالی افزایشی خود قرار دارد.

    اما پس از آنکه رئیس فدرال رزرو آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که وی و دیگر سیاستگذاران فدرال رزرو  انتظار ندارند  تحولات اخیر اقتصاد جهانی و بازارهای مالی تاثیر قابل توجهی بر سیاست فدرال رزرو بگذارد و اینکه این بانک نرخ بهره را امسال افزایش خواهد داد، قیمت طلا تحت فشار قرار گرفت.

    افزایش نرخ بهره می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا شود و ارزش دلار را بالا ببرد.

    رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «طلا از دلار خط می گیرد. اظهارات یلن در مورد اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری افزایش خواهد داد برای بازار طلا خیلی مثبت نیست.»

    وی افزود: «همچنین برخی برداشت سودها پس از جهش قیمت های جلسات گذشته در بازار در جریان است.»

    ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی پس از اظهارات رئیس فدرال رزرو آمریکا افزایش یافت.

    انتشار خبرهایی در مورد ورود سرمایه به صندوق های سرمایه گذاری در بازار طلا و خرید طلا توسط بانک های مرکزی کشورهای مختلف، اخباری خوب برای بازار فلز زرد بود.

    اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد حجم دارایی هایش در روز پنجشنبه 3.87 تن افزایش یافته و به 680.27 تن رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر بازار ( https://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها