عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۳۷ سنت افزایش یافت و به ۴۸ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از تسنیم ، در حالی که تقاضای قوی فصلی برای نفت از سوی چین بر آمارهای ضعیف مصرف کننده در ژاپن تاثیر گذاشته، تحلیلگران معتقدند، کاهش چشم انداز اقتصاد جهانی، بدان معناست که قیمت نفت احتمالا در چند ماه آینده پایین باقی خواهد ماند.
    هرچند حجم ذخایر نفت تجاری چین در فاصله ماه های جولای و اوت عملا افزایش نیافته، اما حجم ذخایر فرآورده های پالایشگاهی این کشور 7.28 درصد افت داشته و این به معنای تقاضای قوی ناشی از 2 ماه افت قیمت متوالی است. دیگر عامل رشد تقاضا از سرگیری ماهیگیری در سواحل و نزدیک شدن فصل برداشت است.
    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 37 سنت افزایش به 48 دلار و 54 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت نیز با 41 سنت رشد به 45 دلار و 32 سنت رسید.
    پس از کاهش فعالیت های حفاری نفت در آمریکا، قیمت نفت در اواخر ماه اوت به میزان بیش از یک چهارم افزایش یافت.
    با این حال، حجم فزونی عرضه در بازار که تحلیلگران آن را حدود 2.5 میلیون بشکه در روز ارزیابی می کنند، به دلیل تولید بالا در نقاط دیگر جهان همچنان پابرجاست. برای مثال، در حالی که تقاضا کند شده و قیمت نفت از آغاز ماه سپتامبر 10 درصد کاهش یافته، تولید نفت در روسیه و خاورمیانه همچنان بالاست.
    قیمت های اصلی مصرف کننده در ژاپن اولین کاهش سالیانه خود را از زمان اجرای برنامه محرک اقتصادی در 2 سال قبل تجربه کرده و تردیدها در مورد اینکه تزریق نقدینگی بالا می تواند نرخ تورم در این کشور را افزایش دهد بیشتر کرده است.
    اچ اس بی سی اعلام کرد، بازارها بیش از اندازه روی کاهش رشد اقتصادی چین تمرکز کرده اند. این بانک هشدار داد که اقتصاد بسیاری از کشورهای توسعه یافته در حالت متزلزلی قرار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر بازار ( https://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها