عصر خودرو

شاخص‌های سهام آسیایی قرمز شدند

عصر بازار- بازارهای سهام آسیایی روز جاری در بحبوحه معاملات پرنوسان که ناشی از بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران درباره زمان تحکیم سیاست پولی آمریکا بود، وال استریت را دنبال کرده و عمدتا افت داشتند.

شاخص‌های سهام آسیایی قرمز شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص سهام ام اس سی آی آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن صعود اولیه را واگذار کرد و حدود 0.2 درصد افت کرد. این شاخص پس از اینکه بازارها در واکنش به نظرسنجی که نشان داد فعالیت تولیدی چین به ضعیف‌ترین سطح از سال 2009 رسیده است، بهم ریختند به سوی کاهش هفتگی بیش از چهار درصد پیش می‌رود.

    جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی که با گذشت یک هفته پس از نشست سیاستگذاران این بانک در دانشگاه ماساچوست ایراد کرد، گفت: افزایش نرخهای بهره تا پایان امسال قطعی خواهد بود با اینهمه تصویب آن به آمار اقتصادی بستگی خواهد داشت.

    در پی این سخنرانی، ارز آمریکا در برابر سبدی از ارزهای بزرگ صعود کرد. یورو با 0.5 درصد کاهش، 1.1174 دلار معامله شد در حالیکه دلار از 120 ین پیش از اظهارات یلن به 120.27 ین افزایش یافت.

    شاخص داوجونز اینداستریال اوریج 0.5 درصد و شاخص استاندارد اند پورز 500 حدود 0.3 درصد افت کرد در حالیکه شاخص نزدک کامپوزیت 0.4 درصد پایین‌تر ایستاد.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن در ساعات پایانی معاملات با حرکت رو به بالا، حدود دو درصد صعود کرد تا دو سوم از افت 2.8 درصدی روز پنج شنبه را جبران کند.

    ناظران بازار در گفت‌وگو با شبکه سی ان بی سی صعود پایان روز این شاخص را به این احتمال نسبت دادند که بانک مرکزی ژاپن سیاست تسهیل مقداری پول را در نشست اکتبر خود توسعه خواهد داد.

    در میان شاخصهای سهام سرزمین اصلی چین، شاخص شانگهای کامپوزیت در پی کاهش حجم معاملات، 1.6 درصد افت کرد و سهام مربوط به شرکتهای حمل و نقل و زیرساخت بدترین سقوط را تجربه کردند.

    طبق گزارش رویترز، حجم معاملات هفتگی حدود 80 درصد در مقایسه با رکورد ژوییه کاهش یافته و متوسط حجم معاملات در روند نزولی باقی مانده است.

    شاخص سی اس آی 300 هم 1.6 درصد و شنزن کامپوزیت بیش از سه درصد سقوط داشتند.

    شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ با 0.4 درصد افزایش، از سقوط بیشتر ایستاد.

    شاخص اس اند پوی/ای اس ایکس 200 استرالیا پس از نزول شاخصهای مالی و انرژی، صعود اولیه را واگذار کرد در حالیکه شاخص کسپی کره جنوبی 0.2 درصد نزول کرد. این شاخص با اقدام سرمایه گذاران خارجی در فروش گسترده برای پنجمین روز معامله متوالی، نزدیک به پایین‌ترین سطح از اواسط سپتامبر قرار گرفت.

    در اروپا شاخص FTSE 100 انگلیس 1.2 درصد، داکس آلمان 1.5 درصد و کک 40 فرانسه 1.2 درصد صعود کردند با این همه شاخصهای بزرگ احتمالا هفته جاری را با کاهش به پایان می‌رسانند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر بازار ( https://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها