عصر خودرو

کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران فعالیت خود را در بازار اروپا از سر گرفت

عصر بازار- شرکت ملی نفتکش ایران اعلام کرد: کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران فعالیت خود را در بازار اروپا از سر گرفته است و هیچ یک از کشتی‌های این شرکت در بنادر اسپانیا متوقف و منتظر دریافت مجوز تخلیه محموله خود نیست.

کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران فعالیت خود را در بازار اروپا از سر گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، 28 دیماه خبری به نقل از آرگوست مدیا، با عنوان «احتمال از سرگیری صادرات نفت ایران توسط نفتکش‌های ایرانی به بنادر اروپایی»منتشر کرد که در آن اشاره شده بود، حدود یک ماه است یک  نفتکش ایرانی با محموله یک میلیون بشکه‌ای نفت در نزدیکی یکی از بنادر اسپانیا متوقف شده و منتظر دریافت مجوز برای تخلیه محموله خود است.

شرکت ملی نفتکش ایران در پاسخ توضیحاتی به شرح زیر ارائه کرده است.

شرکت ملی نفتکش ایران ضمن رد توقف یک ماهه کشتی‌های خود در آب‌های اروپا مندرج در خبراعلام می‌کند: برخلاف آنچه که در خبر مذکور به آن اشاره شده است، هیچ یک از کشتی‌های این شرکت در بنادر اسپانیا متوقف و منتظر دریافت مجوز تخلیه محموله خود نیست.

کشتی مورد اشاره در خبر مذکور نیز از جمله کشتی‌های شرکت ملی نفتکش ایران است که تحت اجاره یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی، فعالیت خود را در بازار اروپا از سر گرفته است.

این کشتی که توسط یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی اسپانیا اجاره شده است، در بندر الجسیراس این کشور پهلو گرفت و برخلاف موارد مطرح شده در خبر مذکور، بدون هیچ تأخیری محموله خود را تخلیه و سپس این بندر را ترک کرد.

لازم به ذکر است، در راستای از سر گیری تردد ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران به بازارهای اروپایی، اکنون دو فروند از کشتی‌های این شرکت هرکدام با ظرفیت حمل دو میلیون بشکه نفت خام، عازم بنادر هلند است که این کشتی‌ها نیز به محض پهلوگیری و تخلیه محمولات خود، این کشور را به سمت مقاصد تعیین شده ترک خواهند کرد.

در پایان یادآور می‌شود، ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران با بهره‌مندی از معتبرترین بیمه، کلاس پرچم، گواهینامه‌ها و دیگر الزامات بین‌المللی، هیچ مشکلی برای تردد در آب‌های بین‌المللی ندارد. شرکت ملی نفتکش ایران با ناوگانی مدرن و متنوع به ظرفیت 15.5 میلیون تن بزرگترین کشتیرانی نفتی جهان به شمار می‌رود.

برچسب ها