عصر خودرو

با ورود ۲ نیروگاه جدید به بورس انرژی؛

ظرفیت تحویل برق از آبان ماه تغییر می کند

عصر بازار- در جریان معاملات نخستین روز مهر ماه، در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه ۸ هزار و ۸۰۰ قرارداد در قالب ۱۳۱ معامله و معادل با ۱۴۷ هزار و ۷۲۸مگاوات ساعت به ارزش ۵۴ میلیارد و ۱۷۷ میلیون ریال معامله شد.

ظرفیت تحویل برق از آبان ماه تغییر می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از سنا،  با توجه به اینکه از ابتدای مهر ماه سال جاری علاوه بر سه شرکت توزیع استان مرکزی، خراسان شمالی و قم، تامین وجه دو شرکت توزیع نیروی برق استان‌ یزد و جنوب کرمان نیز به طور کامل از طریق  بورس انرژی صورت می پذیرد، پیش بینی می شود با ادامه این روند و اضافه شدن سایر شرکتهای توزیع نیروی برق در ماه های آتی و تخصیص منابع کافی، معاملات برق در بورس انرژی ایران طی ماه های آینده رشد پیدا کند.

    لازم به ذکر است از اول مهر ماه، نرخ تأمین وجه ناشی از انجام معاملات و سقف مجاز قابل تحویل تمامی شرکتهای توزیع جهت خرید از طریق بورس انرژی در مهرماه 94 تغییر یافت و همچنین با توجه به اضافه شدن دو نیروگاه چابهار و علی آباد گلستان به جمع عرضه کنندگان بازار برق بورس انرژی ایران، ظرفیت مجاز قابل عرضه نیروگاهها نیز برای نمادهای تحویلی آبان ماه 94 تغییر یافت.

    اما در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، طی جلسه معاملاتی روز نخست مهر ماه، کالاهای گاز پروپان صنعتی، گاز مایع صنعتی، گاز بوتان صنعتی و برش سنگین پتروشیمی بندر امام، میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی و برش سنگین شرکت پتروشیمی شازند مورد عرضه قرار گرفتند که حجم کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها معادل 250 تن به ارزش 2 میلیارد و 703 میلیون ریال بوده است.

    همچنین امروز در تابلو سلف موازی استاندارد نفت کوره جمعاً در سه نماد معاملاتی، 40 قرارداد به ارزشی حدود 417 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

    بدین ترتیب معاملات نخستین روز فصل پائیز در بورس انرژی ایران با ارزشی معادل 57 میلیارد ریال به پایان رسید.

    شایان ذکر است در جلسه معاملاتی آتی بورس انرژی (شنبه مورخ 4 مهر 94)، علاوه بر معاملات مستمر قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و نفت کوره در بازار مشتقه، حلال 402، آیزوریسایکل و آیزوفید پالایش نفت تبریز و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی عرضه خواهند شد

    برچسب ها