عصر خودرو

افزایش بهره وری در گرو رشد اقتصادی

عصر بازار- مهدی تقوی کارشناس اقتصادی گفت: افزایش بهره وری یعنی با کمک ماشین آلات و دانش روز دنیا و همچنین نیروی کار، تولیدات را افزایش دهیم که این امر بتدریج در کشور درحال انجام است.

افزایش بهره وری در گرو رشد اقتصادی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی تقوی کارشناس اقتصادی در خصوص افزایش بهره وری اقتصادی گفت: استفاده از تکنولوژی های پیشرفته، افزایش تقاضا برای تولید و صادرات از جمله عواملی است که موجب بهره وری اقتصادی می شود.

وی ادامه داد: افزایش بهره وری یعنی با کمک ماشین آلات و دانش روز دنیا و همچنین نیروی کار، تولیدات را افزایش دهیم که این امر بتدریج در کشور درحال انجام است.

این کارشناس با اشاره به مثبت شدن نرخ رشد اقتصادی اظهار داشت: در دوره گذشته نرخ رشد منفی و نرخ تورم 40 درصد بوده اما در حال حاضر که نرخ رشد مثبت و تورم تک رقمی شده  از افزایش بهره وری حکایت می کند.

تقوی افزایش درآمدهای نفتی را عامل اصلی رشد اقتصادی دانست و بیان کرد: با لغو تحریم ها و افزایش صدور نفت از یک میلیون به 5/2 میلیون بشکه در روز باعث افزایش درآمدهای نفتی بوده که این امر موجب فراهم شدن فرصتی مناسب برای بهبود و تداوم رشد اقتصادی شده است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه سیاست های اقتصادی نادرست در دوره های گذشته موجب افزایش تورم و بالارفتن هزینه های تولید شده است و عملا افزایش بهره وری را ناممکن ساخته، خاطر نشان کرد: افزایش بهره وری با رشد اقتصادی رابطه مستقیم دارد، بنابراین برای بهره وری بیشتر باید کنترل نرخ تورم و افزایش صادرات حاصل گردد.

برچسب ها