عصر خودرو

رایزنی‌های جدی دبیرکل اوپک برای پایبندی اعضا به کاهش تولید

عصر بازار- همزمان با لازم الاجرا شدن توافق کاهش تولید، بالاترین مقام اجرایی دبیر خانه اوپک سفر به کشورهای عضو این سازمان را آغاز کرده است.

رایزنی‌های جدی دبیرکل اوپک برای پایبندی اعضا به کاهش تولید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، رویترز گزارش داد که محمد بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، دیروز در سفر به امارات، در گفت‌وگویی اعلام کرد: ٢٤ کشور صادر کننده نفت علاقه فراوانی نسبت به برقراری ثبات در بازارهای جهانی نفت دارند و با تماس‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، برای اجرای کامل توافق نفتی وین تلاش می‌شود.

وی افزود: اعضای اوپک بر پایبندی کشورها به این توافقنامه نظارت می کنند و کمیته‌ای برای نظارت بر روند عرضه و تقاضا در ماه جاری تشکیل جلسه می‌دهد.

همچنین به گزارش رویترز، دبیر کل اوپک دیروز (دوشنبه ٢٧ دی‌ماه) نیز در جریان سفر خود به ونزوئلا پیش بینی کرده بود که تا پایان امسال، ثبات به بازار نفت باز می‌گردد.

بارکیندو در دیدار با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا، گفت: با اجرای کامل این توافق میان تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک، در سال ٢۰١٧ میلادی وضع اقتصادی ما به طور چشمگیری بهبود خواهد یافت.

در دیدار یاد شده، مادورو پیشنهاد کرده بود که نشست آینده تولیدکنندگان نفت عضو غیر عضو اوپک در سه ماه نخست امسال انجام شود و در آن درباره گام‌های بعدی برای کمک به ثبات بازار، تصمیم گرفته شود.

برچسب ها