عصر خودرو

رئیس انجمن هتل‌داران ترکیه:

حال گردشگری ترکیه تا ۴ سال دیگر هم بهتر نمی‌شود

عصر بازار- رئیس انجمن هتل‌داران ترکیه اعلام کرد: ۴ سال طول خواهد کشید تا صنعت گردشگری این کشور بتواند آسیب‌های وارد شده را جبران کند.

حال گردشگری ترکیه تا ۴ سال دیگر هم بهتر نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، تیمور باییندیر دبیر انجمن هتل‌داران ترکیه اعلام کرد: در صورتی که همه چیز خوب پیش رود و تمام عوامل دست به دست هم دهند 4 سال طول خواهد کشید تا صنعت گردشگری ترکیه بهبود یابد.

وی تاکید کرد: 6 ماه آینده برای بازسازی اوضاع گردشگری در ترکیه بسیار حیاتی خواهد بود و در صورتی که تمام شرایط به صورت مطلوب پیش رود 4 سال زمان نیاز داریم تا اوضاع گردشگری در این کشور بهبود یابد.

حملات متعدد تروریستی، بحران سیاسی با روسیه و همچنین وقوع کودتای نافرجام در این کشور در ماه جولای سال گذشته میلادی آسیب‌های جدی را به صنعت گردشگری این کشور وارد کرده است.

در حملات تروریستی در ترکیه تاکنون ده‌ها نفر از گردشگران خارجی جان خود را از دست داده‌اند از سوی دیگر در اوایل سال گذشته میلادی ترکیه هواپیمای جنگنده روسیه را بر فراز آسمان سوریه منهدم کرد و همین امر روابط سیاسی دو کشور را تحت تاثیر قرار داد و روسیه سفر گردشگران این کشور به ترکیه را ممنوع کرد.

آمارها نشان می‌دهد در یازده ماه نخست سال 2016 میلادی تعداد گردشگران ورودی به ترکیه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد کاهش داشته است.

براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، درآمد بخش گردشگری ترکیه در سال 2016 به میزان 40 درصد نسبت به سال 2015 کاهش خواهد داشت.

بخش گردشگری در این کشور 12.9 درصد تولید ناخالص داخلی و 8.3 درصد اشتغال را در ترکیه در سال 2015 ایجاد کرده است.

باییندیر تاکید کرد: ما روزهای بسیار بدی را تجربه می‌کنیم و بحران در بخش گردشگری ترکیه 54 بخش دیگر اقتصاد این کشور را درگیر کرده است.

وی تاکید کرد: ما سال 2017 را نیز بسیار بد شروع کرده‌ایم. به طور کلی گردشگری ترکیه از سال 2013 دچار بحران شد اما شدیدترین قسمت این بحران در سال 2016 در این کشور رخ داد.

باییندیر معتقد است: برای مقابله با بحران کنونی و بهبود شرایط، ترکیه باید برنامه جامعی برای ترویج گردشگری به این کشور را اجرا کند.

این مقام گردشگری ترکیه تأکید کرد من نمی دانم چه کسی قرار است هزینه اجرای این طرح جامع را پرداخت کند، اوضاع ما بسیار بد است و حتی شرکت های هواپیمایی ترکیه بودجه خود را کاهش داده اند.

برچسب ها