عصر خودرو

در نظرسنجی طلای کیتکونیوز پیش بینی شد؛

درخشش طلا در هفته جاری ادامه خواهد یافت

عصر بازار- اکثر کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نسبت به ادامه روند افزایش قیمت طلا در هفته جاری ابراز خوش بینی کردند.

درخشش طلا در هفته جاری ادامه خواهد یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، تحلیلگران و معامله گران در آستانه مراسم تحلیف دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور جدید آمریکا، انتظار دارند ابهامات سیاسی به رشد بیشتر قیمت طلا کمک کند اما کسانی که ضعف این فلز ارزشمند را پیش بینی می کنند، به سودگیری احتمالی از افزایش قیمتها و بهبود دلار آمریکا پس از اُفت اخیرش اشاره می کنند.

در نظرسنجی طلای کیتکو برای هفته جاری، 18 تحلیلگر و معامله‌گر شرکت کردند که از میان آنها 11 نفر یا 61 درصد افزایش قیمت طلا و شش نفر یا 33 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند و یک نفر هم نسبت به جهت حرکت طلا نظری نداشت.

در این بین، 495 سرمایه گذار در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، 333 نفر یا 67 درصد انتظار داشتند قیمت طلا در هفته جاری افزایش پیدا کند در حالیکه 117 نفر یا 24 درصد کاهش قیمت این فلز را پیش بینی کردند و 45 نفر یا 9 درصد نظری نداشتند.

از اواسط ماه مه به این سو کارشناسان وال استریت در نظرسنجیهای هفتگی، 21 بار حرکت قیمت طلا را بدرستی پیش بینی کردند و 12 بار اشتباه داشتند که درصد پیش بینی درست آنها را به 64 درصد می‌رساند در حالیکه سرمایه گذاران 20 پیش بینی درست در برابر 13 پیش بینی اشتباه داشتند که درصد درستی پیش بینی آنها را به 61 درصد می رساند.

طلا روز جمعه تحت تاثیر صعود ارزش دلار و سودگیری معامله گران از رشد اخیر قیمتها، کاهش یافت اما برای سومین هفته متوالی افزایش داشت. هر اونس طلا برای تحویل در فوریه در معاملات روز جمعه بازار نیویورک 3.60 دلار یا 0.3 درصد کاهش یافت و در 1196.20 دلار بسته شد اما برای کل هفته حدود 1.9 درصد افزایش داشت.

این فلز ارزشمند روز پنج شنبه که ذخایر طلای صندوقهای سرمایه گذاری بیشترین افزایش را از زمان انتخابات آمریکا داشت، به بالای 1200 دلار صعود کرد با اینهمه در نتیجه سودگیری معامله گران از رشد قیمت، تا پایان معاملات موفق نشد این سطح را حفظ کند.

شاخص دلار آمریکا در معاملات جمعه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ 0.1 درصد رشد کرد و در 101.41 واحد ایستاد اما برای کل هفته حدود 0.7 درصد کاهش داشت که بدترین عملکرد هفتگی در بیش از دو ماه گذشته بود.

کالین سیژینسکی، تحلیلگر ارشد شرکت سی ام سی مارکتس در این باره به کیتکونیوز گفت: نسبت به طلا در هفته جاری خوش بین هستم زیرا ریسک سیاسی دوباره بازگشته است. پس از کنفرانس مطبوعاتی هفته گذشته دونالد ترامپ ابهاماتی در بازار ایجاد شده زیرا ترامپ در این کنفرانس به جزییات برنامه های اقتصادی خود اشاره ای نکرد. سیژینسکی همچنین به دلار آمریکا اشاره کرد که آسیب پذیر به نظر می رسد. بعلاوه مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) همچنان در مرکز توجه قرار دارد. ترزا می، نخست وزیر انگلیس قرار است سه شنبه هفته جاری درباره برنامه های کشورش برای جدایی از این بلوک سخنرانی می کند.

به گفته جورج جرو، مدیرکل شرکت آر بی سی ولث منیجمنت، طلا ممکن است به صعود ادامه دهد زیرا بازار احتمال تحکیم سیاست پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا در سال جاری را پیش از این در قیمتها لحاظ کرده و طلا در سه ماهه چهارم سال گذشته تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره آمریکا به حد کافی کاهش پیدا کرد.

اما کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس با اشاره به وجود 15 هزار قرارداد خرید جدید در بازار معاملات آتی، عقب نشینی طلا در نتیجه سودگیری را پیش بینی کرد.

جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا هفته گذشته در سخنرانی خود برای معلمان، درباره دورنمای اقتصاد آمریکا یا سیاست پولی اظهارنظر نکرد و تنها گفت: بهبود آموزش آمریکا به افزایش استانداردهای زندگی کمک خواهد کرد. با این همه مقامات متعدد بانک مرکزی درباره برنامه های محرک مالی و کاهش مالیاتهای دولت ترامپ که ممکن است به رشد اقتصادی در کوتاه مدت منجر شود، اظهارنظر محتاطانه ای داشتند.

به گفته تام کندال، مدیر استراتژی فلزات ارزشمند در بانک استاندارد ICBC، طلا پس از اینکه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا را بدست بگیرد، به شدت تحت تاثیر اقدامات سیاسی وی قرار خواهد داشت. اگر دولت جدید سرگرم مشاجرات مربوط به قانون خدمات بهداشت و درمان شود و مخالفت میان مخالفان و موافقان تحکیم سیاست پولی ادامه پیدا کند، طلا ممکن است مورد حمایت قرار گیرد اما اگر دولت ترامپ برنامه تدابیر محرک مالی را سریع‌تر پیش ببرد، در این صورت طلا ممکن است به کمتر از رکورد پایین دسامبر که 1123 دلار بود، سقوط کند.

برچسب ها
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • بازار امرز ۴۰۲
      • بازار امروز ۴۰۱
      • بازار امروز ۴۰۰
      • بازار امروز ۳۹۹
      • بازار امروز ۳۹۸
      • بازار امروز ۳۹۷
      • بازار امروز ۳۹۶
      • بازار امروز ۳۹۵
      • بازار امروز ۳۹۴
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو