عصر خودرو

وزیر نفت کویت:

از قیمت کنونی نفت حمایت می کنیم

عصر بازار- وزارت نفت کویت ضمن حمایت از قیمت کنونی نفت در بازارهای جهانی بر اهمیت پایبندی کشورهای صادرکننده نفت به توافق نفتی وین تاکید کرد.

از قیمت کنونی نفت حمایت می کنیم
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عصام المرزوق وزیر نفت کویت امروز (پنجشنبه) در گفت وگو با خبرنگاران ضمن ابراز خرسندی از افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی به بالاتر از 55 دلار گفت: کویت در راستای اجرای توافق نفتی وین تولید نفت خود را بیش از مقداری که تعهد کرده بود، کاهش داده است.

وزیر نفت کویت به میزان کاهش تولید نفت این کشور اشاره ای نکرد، اما پیش از این مقرر شده بود که کویت 130هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش خواهد داد.
وزیر نفت کویت همچنین از نتایج مذاکرات خود با «محمد بارکیندو» دبیرکل سازمان اوپک ابراز رضایت کرد. وزارت نفت کویت اعلام کرده است که در راستای انجام نظارت های لازم بر اجرای توافق نفتی وین و کسب اطمینان از پایبندی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک به تعهدات خود، نشست کمیته نظارتی این سازمان روزهای 21 و 22 ژانویه (دوم و سوم بهمن) برگزار می شود.
وزیران نفت کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست اخیر خود با کاهش سقف تولید نفت این سازمان به میزان یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز موافقت کردند.
اعضای اوپک در یکصد وهفتاد و یکمین نشست این سازمان برای نخستین بار از سال2008 میلادی بر سر کاهش تولید نفت خام خود به اجماع رسیدند و توانستند توافق الجزایر را اجرایی کنند.
براساس توافق مقدماتی (٢٨سپتامبر/ هفتم مهر) الجزیره، قرار بود سطح تولید اوپک به ٣٢میلیون و 500 هزار تا ٣٣ میلیون بشکه در روز محدود شود.
اعضای اوپک، در وین توافق کردند که به مدت 6 ماه از اول سال 2017میلادی روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از سطح تولید خود بکاهند و مجموع سقف تولید این سازمان را به ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند و این منوط به همکاری کشورهای غیرعضو اوپک و کاستن روزانه 600 هزار بشکه نفت از تولیدشان است.
وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو اوپک همچنین با تولید روزانه سه میلیون و900 هزار بشکه نفت خام ایران موافقت کردند. اعضای اوپک با این تصمیم که به دور از انگیزه سیاسی اتخاذ شد، ثابت کردند هنوز در شرایط سخت می توانند تصمیم‎های مهمی بگیرند و نقش مهمی در بازار انرژی جهان بازی کنند.

برچسب ها