عصر خودرو

افزایش کسری تجاری انگلیس به‌رغم افزایش تولیدات صنعتی این کشور

عصر بازار- گزارش دفتر آمار ملی انگلیس در روز چهارشنبه نشانگر افزایش کسری تجاری این کشور به‌رغم افزایش تولیدات صنعتی‌اش در ماه نوامبر گذشته است.

افزایش کسری تجاری انگلیس به‌رغم افزایش تولیدات صنعتی این کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، دفتر آمار ملی انگلیس اعلام کرد که کسری تجاری این کشور در دو بخش خدمات و کالا در ماه نوامبر گذشته ( تفاوت میان میزان صادرات و واردات) نسبت به ماه اکتبر گذشته 2.6 میلیارد پوند افزایش داشته است.

براساس گزارش دفتر آمار ملی انگلیس، افزایش کسری تجاری این کشور متأثر از افزایش 3.6 میلیارد پوندی (8.4 درصدی) وارداتش در مقایسه با افزایش 700 میلیون پوندی ( 2.8 درصدی ) در صادراتش، بوده است.

به گفته دفتر آمار ملی انگلیس، میزان کسری تجاری این کشور در ماه نوامبر گذشته بالغ ‌بر 12.2 میلیارد پوند( 15 میلیارد دلار) بوده و این در حالی است که این رقم در ماه اکتبر گذشته 9.9 میلیارد پوند اعلام‌شده بود.

براساس این گزارش، کسری تجاری انگلیس در سه ماه منتهی به ماه نوامبر گذشته بالغ‌بر 35.9 میلیارد پوند بوده است.

به دنبال اعلام افزایش کسری تجاری انگلیس در ماه نوامبر گذشته ارزش پوند در مقابل دلار آمریکا بار دیگر کاهش یافت به 1.21 دلار رسید.

به گفته تحلیل گران، کاهش ارزش پوند در مقابل دلار آمریکا و یورو به دنبال همه‌پرسی 23ژوئن 2016 میلادی که منجر به رأی انگلیسی‌ها به خروج از اتحادیه اروپا شد به‌رغم کمک به صادرات این کشور، سبب افزایش هزینه‌های وارداتش شده است.

این تحلیل گران عنوان می‌کنند که کاهش ارزش پوند در افزایش کسری تجاری انگلیس در ماه نوامبر گذشته خصوصاً در ارتباط با حوزه یورو، نقش داشته است.

در همین حال گزارش دفتر آمار ملی انگلیس نشانگر افزایش 2.1 درصد تولیدات صنعتی این کشور در ماه نوامبر است .

براساس این گزارش، افزایش تولیدات صنعتی انگلیس متأثر از شروع مجدد فعالیت میدان‌های بزرگ نفتی این کشور دریای شمال و افزایش تولیدات شیمیایی اش در ماه نوامبر بوده است.

برچسب ها