عصر خودرو

ایرباس:

قرارداد فروش ۱۰۰ فروند هواپیما با ایران منعقد شد

تحویل از اوایل ۲۰۱۷

عصر بازار- شرکت هواپیماسازی ایرباس امروز در گزارشی اعلام کرد، در تاریخ ۲۲ دسامبر۲۰۱۶ (دوم دی) قرارداد فروش ۱۰۰ فروند هواپیما را با شرکت هواپیمایی ایران ایر منعقد کرده است.

قرارداد فروش ۱۰۰ فروند هواپیما با ایران منعقد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، شرکت ایرباس افزود: این قرارداد بر اساس توافقنامه اولیه امضا شده میان دو شرکت در ژانویه 2016 در شهر پاریس منعقد شده است.

این گزارش افزود، بر اساس این قرارداد که «فرهاد پرورش» مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر و «فابریس برجر» مدیرعامل شرکت ایرباس امضا کرده اند، شرکت ایرباس 46 فروند هواپیمای مدل A320 و 38 فروند هواپیمای مدل A330 و 16 فروند هواپیمای مدل A350 XWB به ایران تحویل می دهد که این کار از اوایل سال 2017 آغاز می شود.

شرکت هواپیمایی ایرباس در ماه دسامبر 2016 به طور رسمی قرارداد فروش این تعداد هواپیما به شرکت هواپیمایی ایران ایر را به عنوان بخشی از سفارش های جدید این شرکت در پایان سال گذشته میلادی ثبت کرده است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است، نخستین هواپیمای جدید ایرباس (مدل 321 A) ساعت 14و 30 دقیقه فردا پنجشنبه (23 دی ماه) در فرودگاه مهرآباد تهران بر زمین می نشیند.

این نخستین فروند از از 100 هواپیمای خریداری شده از ایرباس است که گواهینامه آن به نام هما ثبت شده و قرار است پس از انجام مراحل قانونی، براساس برنامه وارد کشور شود.

برچسب ها