عصر خودرو

"غالبر" امیدوار به تحقق بودجه در ۶ ماهه دوم

عصر بازار- مدیرعامل شرکت لبنیات کالبر درباره پیش بینی درآمد براساس عملکرد ۶ ماهه توضیحاتی را جهت شفاف سازی ارائه کرد.

"غالبر" امیدوار به تحقق بودجه در ۶ ماهه دوم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، نایب زاده مدیرعامل غالبر در ابتدا علت کاهش حاشیه سود ناخالص را عنوان کرد: دلیل کاهش حاشیه سود ناخالص از 16 به 13 درصد در بودجه امسال کاهش حجم فروش است.

از طرفی باتوجه به اینکه تولید و فروش شرکت در 6 ماهه دوم سال بیشتر است لذا حاشیه سود هم در این مدت نسبت به 6 ماهه اول سال بالاترمی شود که در سنوات قبل هم همینطور بوده است.

نایب زاده درباره دلیل کاهش پوشش مقدار و مبلغ فروش نسبت به 6 ماهه سال قبل اظهار کرد: باتوجه به عمده محصول شرکت شیر استریل است و درصد پوشش مقدار و مبلغ فروش محصول استریل در 6 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته، طبیعتا درصد پوشش چه در 6 ماهه اول چه دوم نسبت به سال قبل کمتر شده است.

وی همچنین به یک اشتباه تایپی در بودجه اشاره کرد و در این باره افزود: درصد پوشش محصولات لبنی تولید شده در اطلاعات پیش بینی نسبت به واقعی 40 درصد در مقایسه با مقدار خرید و مصرف شیر واقعی 6 ماهه اول سال معادل 82 و 76 درصد درج شده است، به دلیل اشتباه تایپی فقط پیش بینی 6 ماهه دوم در ستون مذکور گذارده شده در صورتیکه می بایست پیش بینی کل سال در ستون مذکور گنجانده می شد که اصلاحیه تهی و ارسال می گردد.

این مقام مسئول در خاتمه گفت: باتوجه به معافیت های مالیاتی از قبیل درآمد سرمایه گذاریها و سود سپرده بانکی شرکت مشمول معافیت مالیات بر درآمد نخواهند شد، گفتنی است،  همچنین جداول تفکیک و بودجه تلفیقی گروه ارائه نشده که در اسرع وقت انجام خواهند شد.

برچسب ها