عصر خودرو

چرخش بازار سهام به سمت صعود؟

عصر بازار- پس از چند روز ریزش متوالی بورس اوراق بهادار تهران و شکست سه کانال پی در پی شاخص در ۱۰ روز، سه‌شنبه نماگر بازار با چرخشی قابل ملاحظه ۲۴۹ واحد افزایش یافت و به رقم ۶۱ هزار و ۵۷۶ واحد رسید.

چرخش بازار سهام به سمت صعود؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، تداوم شرایط رکودی اقتصاد کشور، بی‌رونقی گسترده اغلب صنایع و بنگاه‌های تولیدی اعم از صنایع خودرو، فولاد و فلزات، پتروشیمی و ... در کنار ریزش مداوم قیمت‌های جهانی بازارهای کالایی، موجی از ابهامات و نگرانی‌ها را برای سهامداران پدید آورده که موجب شده به رغم دورنمای روشن سرمایه‌گذاری در بورس در دوره پساتحریم، طی روزهای گذشته موجی از فروش‌های هیجانی در بورس شکل گرفته و به موجب آن شاخص بر مدار نزولی حرکت کرده باشد.

    ادامه این شرایط موجب کاهش معنادار قیمت اغلب سهم‌های مورد مبادله در بورس نیز شد که در پی این رخداد امروز طیفی از معامله‌گران به بورس بازگشته و صف خرید در اکثر سهم‌ها شکل گرفت. در واقع قیمت‌های بسیار پایین سهام و ارزندگی آنها با ایجاد جذابیت خرید، جان دوباره ای به بازار داد و در نتیجه آن بورس تهران امروز رشد 0.41 درصدی را متاثر از صف خریدهای شکل گرفته تجربه کرد.

    در حالی که کارشناسان کمبود نقدینگی، انتظار برای گزارش‌های شش ماهه ضعیف از سوی شرکت‌های بورسی و تداوم رکود اقتصادی کشور را مهمترین عوامل بازدارنده بورس از حرکت در مسیر رو به رشد می‌دانند، اما کماکان معتقدند حضور سرمایه‌گذاران خارجی و برگزاری جلسات متعددی مانند گردهمایی فعالان اقتصادی فرانسه با مدیران و مسوولان بازار سرمایه و شرکت ها و از طرفی تغییر موقعیت ایران در عرصه بین‌المللی بعد از توافق هسته ایی موجب خواهد شد صعود بازار در میان مدت تا بلند مدت قطعی به نظر برسد.

    به بیان دیگر با شکستن یخ‌های رکود اقتصادی و بازخورد مثبت رفع تحریم‌ها بر اغلب صنایع مهم و کلیدی بورسی به مدد ورود سرمایه‌گذاران خارجی، روند نوسانات بورس اوراق بهادار تهران نیز که آئینه تمام نمای تحولات اقتصادی کشور است بر مدار رشد و سودآوری قرار خواهد گرفت.

    روز گذشته نمادهای اثرگذار و کلیدی بورسی مانند شبندر، پارسان، وبصادر، وبملت و ... تا سطح حداکثر 41 واحد موجب رشد شاخص کل شدند. ارزش معاملات امروز بازار سهام بدون حذف اثر معاملات بلوکی به 2853 میلیارد ریال رسید. گفتنی است معاملات امروز بازار سهام اغلب در گروه بانک‌ها،‌پالایشی‌ها و خودروسازان رقم خورد.

    در جریان معاملات امروز بورس تهران نمادهای معاملاتی تاپیکو، دیران، وبوعلی و نیز پاکشو بازگشایی شدند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو