عصر خودرو

زمان خرید طلا فرا رسیده است؟

عصر بازار- مدیرعامل شرکت «گلوبال کامودیتیز» با اشاره به اینکه فدرال‌رزرو تصمیم گرفته است نرخ بهره را فعلاً نزدیک به صفر نگه‌دارد، پیش‌بینی کرد با نزدیک شدن به سال نو میلادی بازار طلا وضعیت بهتری پیدا کند.

زمان خرید طلا فرا رسیده است؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ماین نیوز،گرگ اسمیت، مدیرعامل شرکت «گلوبال کامودیتیز» با حضور در شبکه تلویزیونی «بلومبرگ» درباره روند قیمت طلا و نفت و چشم‌انداز بازارهای کالایی در ماه‌های باقیمانده از سال 2015 میلادری سخن گفت.

     گرگ اسمیت درباره قیمت جهانی طلا و احتمال به کف رسیدن آن به تلویزیون بلومبرگ گفت: سؤال‌هایی وجود دارد درباره اینکه آیا زمان آن رسیده که به‌عنوان سرمایه‌گذاری اصلی یا برای تنوع‌بخشی سهام طلا بخریم؟ در مورد نفت نیز همین سؤال‌ها مطرح است.

    وی با اشاره به اینکه فدرال‌رزرو تصمیم گرفته است نرخ بهره را فعلاً نزدیک به صفر نگه‌دارد، پیش‌بینی کرد با نزدیک شدن به سال نو میلادی بازار طلا وضعیت بهتری پیدا کند.

    مجری‌ «بلومبرگ» خاطرنشان کرد که نزدیک شدن فصل ازدواج در هند نیز در بازار طلا مؤثر خواهد بود و همیشه موجب افزایش تقاضا و بهبود قیمت‌ها می‌شود.

    اسمیت تأکید کرد که اکنون زمان بدی برای خرید طلا نیست و افزود: در این فصل نه تنها هندی‌ها، بلکه چینی‌ها نیز اقدام به خرید طلا می‌کنند. من اخیراً شنیده‌ام که آن‌ها نیز برای مراسم ازدواج باید یک دستبند، یک حلقه، سنجاق‌سینه و گردنبند بخرند. در نتیجه به نظر می‌رسد چینی‌ها نیز راه هندی‌ها را در پیش گرفته باشند.

    وی در رابطه با تأثیرات احتمالی قیمت طلا بر ارزش برابری دلار یا برعکس، توضیح داد: به عقیده من این روزها محرک خاصی برای پایین آوردن یا بالا بردن ارزش دلار وجود ندارد و به احتمال زیاد دلار تا کریسمس در سطح کنونی باقی خواهد ماند.

    به طور خلاصه، به نظر زمان خوبی برای خرید طلا است ولی ارزش دلار احتمالاً تا کریسمس ثابت می‌ماند تا زمانی‌که بفهمیم فدرال‌رزرو با نرخ بهره چه می‌کند.

    مجری «بلومبرگ» از «گلدمن ساکس» نقل کرد که پیش‌بینی کرده قیمت نفت شاید به 20 دلار در هر بشکه برسد و ممکن است رکود قیمت نفت خام 15 سال به طول انجامد.

    اسمیت مخالفتش را با این پیش‌بینی گلدمن ساکس این‌گونه توضیح داد: من به نفت 20 دلاری اعتقادی ندارم؛ زیرا به هر صورت هزینه‌های تولید را نمی‌توان نادیده گرفت و من بعید می‌دانم هزینه‌های تولید تنها به خاطر تکنولوژی با این سرعت کاهش یابند. حتی قیمت کنونی 42 یا 45 دلاری نفت نیز پایین است.

    وی ادامه داد: قیمت نفت طی سه هفته 20 درصد کاهش داشت و ظرف سه روز 24 درصد افزایش یافت. به عقیده من عده‌ای که تمایل به خرید نفت دارند، این‌کار را خواهند کرد. چینی‌ها نیز هرچیزی که بتوانند، می‌خرند و ذخیره می‌کنند؛ زیرا زمان بسیار خوبی برای خرید است.

    به گفته مدیرعامل «گلوبال کامودیتیز» موقعیت‌های مناسب برای خرید اکنون در زمینه‌های طلا و گاز طبیعی و البته شکر و قهوه هستند، زیرا برای مثال قیمت قهوه بیش از حد کاهش داشته است.

    برچسب ها