عصر خودرو

گسترش همکاریهای ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی

عصر بازار- وزیر امورخارجه کشورمان برای توسعه و گسترش همکاریهای میان ایران و اتحادیه اروپا در زمینه انرژی، حمل و نقل، محیط زیست، حقوق بشر، مسائل منطقه‌ای و نیز اجرای برجام رهسپار نیویورک شد تا با مسئول هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکراتی انجام دهد.

گسترش همکاریهای ایران و اتحادیه اروپا در حوزه انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از شانا، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه، امروز (سه‌شنبه ٣١ شهریورماه) رهسپار نیویورک شد تا علاوه بر پیگیری روند اجرای برجام و تشکیل کمیسیون مشترک ایران و ١+٥، با فدریکا موگرینی، هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره آغاز دور تازه گفتگوهای ایران و اتحادیه اروپا مذاکره کند.

    همچنین همکاریهای دو طرف در زمینه انرژی، حمل و نقل، محیط زیست، حقوق بشر، مسائل منطقه‌ای و نیز اجرای برجام از محورهای این گفتگوها خواهد بود.

    زمان دقیق تشکیل کمیسیون مشترک ایران و ١+٥ هنوز تعیین نشده، ولی بدون تردید در طول اقامت هیئت ایرانی در نیویورک این کمیسیون در سطح معاونان تشکیل جلسه خواهد داد.

    کمیسیون مشترک، وظیفه اجرای مواردی را دارد که در برجام و پیوستهایش آمده و ترکیب آن هم شامل نمایندگان کشورهای ١+٥ یعنی روسیه، چین، فرانسه، آلمان، انگلیس، آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا به همراه ایران است.

    مذاکراتی که قرار است وزیر امورخارجه ایران و هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نیویورک برای آغاز آنها رایزنیهای نهایی را انجام دهند، در دیدار ششم مردادماه ظریف و موگرینی کلید خورده است.

    شایان ذکر است: ظریف دیدارهای فشرده‌ای هم با همتایان خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل خواهد داشت که رسانه‌ای ترین آن دیدار او با جان کری وزیر خارجه آمریکا خواهد بود.

    برچسب ها