عصر خودرو

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد

عبور صادرات تعاونی‌ها از ۲.۵ میلیارد دلار در سال ۹۵

عصر بازار- معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ دلار صادرات تعاونی داشتیم گفت:اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد تعاون است و اقتصاد تعاون به معنای اقتصاد اشتغال زا است.

عبور صادرات تعاونی‌ها از ۲.۵ میلیارد دلار در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مهندس کلانتری، معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در دومین نمایشگاه توانمندی های بخش تعاونی با محور صادرات با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای توسعه اقتصاد تعاون است گفت:در سال گذشته یک میلیارد و 700 دلار صادرات تعاونی داشتیم که امسال این مقدار از 2.5 میلیارد دلار تجاوز پیدا می کند .

وی ادامه داد:  اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد تعاون است و اقتصاد تعاون به معنای اقتصاد اشتغال زا، مدیریت سرمایه های خرد و بهره وری کردن از آنها و توجه به مناطق محروم است.

کلانتری نمایشگاه توانمندی های تعاون را فرصتی برای ایجاد فضای گفت وگو و توسعه تعاملات و همکاری بین تعاونگران و مردم دانست و افزود: این نمایشگاه ها فرصتی ایجاد می کند که خریدار و فروشنده خود را در آینه یکدیگر ببینند و ظرفیت های خود را برای توسعه افزایش دهند.

وی گفت: بحش تعاون هنوز به معرفی، شناخته شدن و شناساندن نیاز دارد و تلاش ما در این نمایشگاه این است که تعاون از گمنامی خارج شود و در عرصه تولید، خدمات و توزیع توانایی های خود را نشان بدهد. خود تعاونی ها می توانند بهترین بازار برای تولیدات و خدمات خودشان باشند و اگر همین تعداد تعاونی کشور تصمیم بگیرند موارد مصرفی خود را از خوشان تهیه کنند و در تعاونی خود به فروش برسانند، خدمت بزرگی به یکدیگر کرده اند.

کلانتری بر موضوع برندسازی تعاونی ها تأکید و با بیان اینکه عدم برندسازی تولیدات یا خدمات تعاونی ها باعث لطمه به آنهاست گفت: اگر تولید تعاونی ها به سمت برندسازی برود قطعاً می تواند پایداری بیشتری در بازار داشته باشد .

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برند سازی به معنای استاندارد، بالا بردن کیفیت و عرصه محصول با کیفیت است افزود: ما نیازمند گسترش فرهنگ برند سازی برای توسعه فعالیت های تعاونی در منطقه و جهان هستیم.

وی با تأکید بر اینکه شعار «از تعاونی ها خرید کنیم» را گسترش دهیم گفت: تعاونی موفق آن است که با شناسایی بازار ، کالا یا خدمات مطابق با نیاز مشتری ارائه کند و حضور در نمایشگاه فرصتی برای تعاونگران ایجاد می کند تا با شناسایی ظرفیت های خود و برطرف کردن کاستی ها خود را برای حضور در نمایشگاه های جهانی آماده کنند.

برچسب ها