عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

ایران-ژاپن قراردادهای جدید پالایشگاهی امضا می‌کنند

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از امضای دو قرارداد بهینه‌سازی و بهبود فرآیند تولید پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و تهران در آینده ای نزدیک با دو شرکت معتبر نفتی ژاپن خبر داد.

ایران-ژاپن قراردادهای جدید پالایشگاهی امضا می‌کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ستاد خبری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش، مهندس عباس کاظمی در تشریح مهمترین فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت پالایش نفت ایران در دوران پسا برجام، گفت: اجرای طرح‌های توسعه و بهینه سازی و کاهش ظرفیت تولید نفت کوره از مهمترین برنامه‌های توسعه و بهینه سازی صنعت پالایش نفت کشور به شمار می رود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با تاکید بر اینکه تا افق چشم انداز باید سهم تولید نفت کوره در سبد محصولات نفتی کشور به حدود 10 درصد کاهش یابد، تصریح کرد: بر این اساس و به منظور کاهش تولید نفت کوره در پالایشگاه ها تاکنون مذاکرات متعددی با شرکت‌های بین‌المللی به ویژه کره جنوبی و ژاپن انجام شده است.

معاون وزیر نفت با اشاره به امضای قرارداد طرح بهینه سازی و بهبود فرآیند تولید در پالایشگاه نفت اصفهان با شرکت دایلم کره جنوبی، تاکید کرد: پس از برجام، استقبال زیادی از سرمایه گذاران خارجی به خصوص کره جنوبی و ژاپن برای اصلاح پالایشگاه های نفتی قدیمی شده که الزامی جدی است.

این مقام مسئول، افزود: پالایشگاه‌های قدیمی تولید نفت کوره بالایی دارند که ارزش آن در بازارهای جهانی رو به کاهش است و کمتر از نفت خام می شود

وی با بیان اینکه در پالایشگاه‌های نفت بندرعباس و تهران مذاکرات با سرمایه گذاران ژاپنی و کره ای در حال انجام بود به طوری که دو شرکت  JCCP و JGC  در پالایشگاه نفت تهران مذاکرات نهایی را آغاز کرده اند، تبیین کرد: در مجموع پالایشگاه‌های قدیمی نفت شامل اصفهان، تبریز، تهران، بندرعباس و آبادان به حدود 14 میلیارد دلار هزینه سرمایه گذاری نیاز دارند که محصولات و فرآورده های نفتی با استاندارد یورو چهار تولید کنند و البته سهم تولید نفت کوره آنها به کمتر از 10 درصد برسد.

کاظمی با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های معتبر همچون کیش و استفاده از فرصت و ظرفیت مناطق آزاد می‌تواند به معرفی بیشتر فرصت‌های سرمایه گذاری در صنعت نفت به ویژه صنایع پالایشی کشور کمک کند.

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی کیش با رویکرد "سرمایه‌گذاری" از 20 تا 23 دی‌ماه امسال در جزیره کیش برگزار می شود که تاکنون بیشترین میزان استقبال شرکت‌های خارجی را نسبت به دوره‌‌های گذشته داشته است.

پیش بینی می‌شود نمایندگانی از اتریش، سوئیس، ایتالیا، فرانسه، آلمان، چین، آمریکا، اسپانیا، روسیه، آفریقای جنوبی، هلند، اسکاتلند و ... در ماه‌های پایانی سال برای حضور در رویداد سرمایه‌گذاری وزارت نفت به کیش سفر می‌کنند تا آخرین فرصت‌های توافق برای سرمایه‌گذاری نفتی در دولت یازدهم را به طور جدی محک بزنند.

نمایشگاه امسال با حمایت وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران، شرکت پشتیبانی ساخت و تهیه کالای نفت تهران، انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، سندیکای صنعت برق ایران و شرکت طراحی و مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی (اسپک( در مساحتی به وسعت 18 هزار متر مربع برگزار می‌شود.

برچسب ها