عصر خودرو

عضو شورای عالی بورس عنوان کرد

ایران آماده خرید طر‌ح‌های توسعه‌ای از سرمایه‌گذاران خارجی

عصر بازار- عضو شورای عالی بورس در گردهمایی بزرگ بازار سرمایه ایران و فعالان اقتصادی کشور فرانسه گفت: ایران آماده حمایت مالی از پروژه‌ها و طرح‌های اقتصادی پس از بهره‌برداری و از تامین مالی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری استقبال می‌کند.

ایران آماده خرید طر‌ح‌های توسعه‌ای از سرمایه‌گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، حسین عبده تبریزی در گردهمایی بزرگ بازار سرمایه ایران و 150 فعال اقتصادی کشور فرانسه در تهران گفت: برای سرمایه‌گذاری در ایران باید قبل از هر چیز با ویژگی‌ صندوق توسعه ملی آشنا شد که حجم قابل توجهی از سرمایه در ایران را تامین می‌کند.

    وی افزود: پروژه‌های زیر ساختی ایران از جمله در حوزه‌های ریل، جاده‌سازی، هوایی،‌ توسعه شهری و پروژه‌های دریایی و بندری نیازمند تامین مالی از طریق سرمایه‌گذاری خارجی است، در ایران علاوه بر 6 خط ریلی و 7 پروژه بندری و دریایی؛ طرح‌های زیرساختی بسیاری از جمله توسعه فرودگاه امام خمینی و یا حوزه‌های زیرساختی و در بخش‌های راه‌سازی و عمرانی است.

    مشاور وزیر راه و شهرسازی با اشاره به طرح‌های زیرساختی این وزارتخانه عنوان کرد: دولت ایران حاضر است با تعریف و توجیه پروژه‌های ارایه شده از سوی سرمایه‌گذاران خارجی و براساس قراردادهای پیمانکاری با ویژگی BOT و یا BLT آن را به قیمت خوبی خریداری کنند.

    ایران هم اکنون از پروژه‌های بسیاری برخوردار است که با مشکل سرمایه مواجه هستند و سرمایه‌گذاران خارجی باید حداقل بخشی از منابع آن را از طریق سرمایه‌گذاری تامین کنند.

    عبده تبریزی ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌ها در ابتدای راه‌اندازی هیچ حمایت مالی از سوی دولت نمی‌شود اما در نهایت همزمان با بهره‌بردرای از آن حمایت‌های مالی به طور همه جانبه صورت می‌گیرد.

    وی با توصیه به فعالان اقتصادی و تجار کشور فرانسه مبنی بر آشنایی با چارچوب‌های قراردادی و اقتصادی معاملات در کشور ایران عنوان کرد: شما سرمایه‌گذاران باید از همه موضوعات اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این کشور اطلاع داشته باشید، تا با دانش بتوانیم پس از رفع محدودیت‌ها در طرحهای سرمایه‌گذاری‌ ایران حضور داشته باشیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو