عصر خودرو

نفت ایران به پله ۵۵ دلاری رسید

عصر بازار- اجرایی شدن کاهش تولید توافقی کشورهای اوپک و غیر اوپک سبب افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی شد تا قیمت نفت ایران به ٥٥ دلار نزدیک شود.

نفت ایران به پله ۵۵ دلاری رسید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایلنا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٣۰ دسامبر (١۰ دی‌ماه) با یک دلار و ١٥ سنت افزایش به ٥٣ دلار و ٣١ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٤١ برای هر بشکه بوده است.

قیمت نفت خام سنگین ایران با یک دلار و١٨ سنت افزایش به ٥٢ دلار و ٨٤ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران امسال تاکنون ٣٩ دلار و ١٩سنت برای هر بشکه بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٥٣ دلار و ١۰ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، یک دلار و ١٢ سنت افزایش نشان می دهد.

به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ٣۰ دسامبر با یک دلار و ٨٦ سنت افزایش، ٥٣ دلار و ٨٦ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٧٤ سنت افزایش، ٥٤ دلار و ٨٤ سنت برای هر بشکه معامله شد. قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان به ترتیب با یک دلار و ٢٤ و یک دلار و ١٦سنت افزایش به ٥٣ دلار و ٥٧ و ٥٤ دلار و ١٢ سنت برای هر بشکه رسید.

اجرایی شدن کاهش تولید توافقی کشورهای اوپک و غیر اوپک سبب افزایش محسوس قیمت نفت در هفته منتهی به ٣۰دسامبر شده است، از سوی دیگر، افزایش سطح ذخیره سازی های نفت آمریکا برخلاف انتظارات قبلی مهمترین عامل تضعیف قیمت‌ها عنوان شده است.

کشورهای عضو اوپک در نشست یکصد و هفتاد و یک این سازمان در وین تصمیم گرفتند که میزان تولید خود را یک میلیون و ٢۰۰ هزار بشکه در روز و غیراوپکی ها نیز متعهد شدند تولید نفت خود را نزدیک ٦۰۰ هزار بشکه در روز کاهش دهند.

برچسب ها