عصر خودرو

معاملات سکه سررسید آبان با نوسان دلار گوشه‌گیر شد

عصر بازار- سکه این روزها با توجه به پایان سفرهای تابستان، دلار با افت تقاضا و تقویت عرضه، تغییرات منفی را متحمل شده و نیز انتظار برای افزایش بهای اونس طلا در بازار جهانی طی روز دوشنبه موجب نوسان قیمتی در بازار آتی سکه و نقدی شد.

معاملات سکه سررسید آبان با نوسان دلار گوشه‌گیر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز سررسیدهای فعال بازار آتی به جز سر رسید آبان ماه که به عنوان نزدیک ترین سر رسید تحت تاثیر نرخ ارز قرار گرفته بود، کار خود را با روند مثبت قیمت ها به پایان رساندند، طوری که سکه آبان ماه با افت 0/04 درصدی با نرخ 916 هزار تومان معامله شد و کمترین استقبال معامله گران نیز با انعقاد 130 قرارداد به این سررسید اختصاص داشت. این در شرایطی است که سکه تحویل دی با قیمت 918 هزار تومان به فروش رسید که رشد 0.09 درصدی را نسبت به آخرین معامله به ثبت رساند.

    قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت 925 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.1 درصدی را در این روز تجربه کرد. در آخر نیز قرارداد سکه تحویل اردیبهشت با نرخ 932 هزار تومان روی تابلوی معاملاتی نقش بست که نسبت به روز گذشته رشد 0.28 درصدی را به ثبت رساند.

    دیروز حجم قراردادهای آتی سکه به دو هزار و 557 قرارداد به ارزش بیش از 237 میلیارد ریال رسید.

    از طرفی دیروز قیمت سکه نقدی نیز با نوسان قیمت رو به رو شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهش دو هزار تومانی نسبت به روز شنبه قیمت 916 هزار تومانی را تجربه کرد. این در شرایطی است که نیم‌سکه در این بازار داخلی با قیمت 466 هزار تومان معامله شد و دو هزار تومان افزایش یافت.

    از طرفی ربع سکه نیز با قیمت 256 و سکه یک گرمی هم با نرخ 171 هزار تومان در این روز به فروش رسید.

    به عقیده تحلیل گران بازارهای جهانی به نظر می رسد طی هفته های آتی تاثیرات تصمیم جدید فدرال رزرو آمریکا و همچنین انتشار آمارهای مهم اقتصادی در آمریکا چین و منطقه یورو بر قیمت جهانی طلا موثر باشد.

    بنابراین بعید به نظر می رسد که روند تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی در شرایط کنونی بتواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا و قیمت سکه در بازار داخلی داشته باشد.

    برچسب ها