عصر خودرو

۲۱ دانشگاه برتر با جذب بیشترین فارغ التحصیلان در بازار کار

عصر بازار- تایمز هایر اجوکیشن، «نظرسنجی جهانی استخدام دانشگاهی» سالانه‌‌اش را منتشر کرد، یک رتبه‌بندی از بهترین دانشگاه هایی که فارغ‌التحصیلانی با بهترین چشم‌اندازهای شغلی را به جامعه تحویل می‌دهند.

۲۱ دانشگاه برتر با جذب بیشترین فارغ التحصیلان در بازار کار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶:۰۰

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بازده، داده‌ها از یک نظرسنجی گسترده از مسولان استخدام و مدیران عامل و بر اساس طیفی از عوامل موثر که می‌توانند به یک فارغ‌التحصیل امکان استخدام شدن بدهند جمع‌آوری شدند.

مهارت‌ها و تجربه‌هایی که برای قابلیت استخدام از همه مهمتر به حساب می‌آمدند شامل تجربه‌ی حرفه‌ای، درجه‌ی بالایی از تخصص، مهارت در حداقل دو زبان خارجی، فعالیت‌های فوق برنامه، سابقه‌ی تحصیلی عالی، و فارغ‌التحصیل شدن از یک دانشگاه برتر می‌شدند.

در حالی که دانشگاه‌های ایالات متحده، بریتانیا، و ژاپن در صدر این رتبه‌بندی قرار دارند، برای موسسات دیگری از اروپا، امریکای شمالی و آسیا نیز فضا وجود دارد.

بیایید به رتبه‌بندی 21 بهترین دانشگاه با جذب بیشترین فارغ التحصیلان در بازار کار نگاهی بیندازیم.

 

21. HEC پاریس، فرانسه

مدرسه‌ی کسب و کار فرانسه در زمینه‌ی آموزش و تحقیق در حوزه‌ی مدیریت کسب و کار تخصص دارد. این دانشگاه به خاطر چشم‌انداز بین‌المللی‌اش در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان در 2016 نمره‌ی فوق‌العاده بالایی کسب کرده است.

 

20. موسسه‌ی فناوری توکیو، ژاپن

مانند بسیاری دیگر از موسسات نزدیک به صدر فهرست، فناوری توکیو در زمینه‌ی علوم و مهندسی تخصص دارد. دانشجویان به عنوان اعضای آزمایشگاه فعالیت و اغلب با پژوهشگران ارشد همکاری می‌کنند.

 

19. دانشگاه کالیفرنیا در برکلی، ایالات متحده

این دانشگاه تحقیقات عمومی به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی در ایالات متحده به شمار می‌رود. استادان دانشکده‌های آن بیشتر در رشته‌های فیزیک، شیمی، و اقتصاد برنده‌ی 19 جایزه‌ی نوبل شده‌اند.

 

18. دانشگاه مک گیل، مونترال، کانادا

مک گیل، یکی از سه دانشگاه انگلیسی در کبک فرانسوی زبان است، و تقریبا 40000 دانشجو را پذیرش کرده است. این دانشگاه در 1829 به عنوان دانشکده‌ی پزشکی تاسیس شد و به کسب تخصص در این حوزه ادامه داده است.

 

17. دانشگاه پکینگ، پکن، چین

پکینیگ یکی از اعضاء لیگ C9 است؛ گروهی از 9 دانشگاه زبده در چین. در بین فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، از مائو زدونگ، پدر و بنیانگذار مستبد جمهوری خلق چین، نام می‌برند.

 

16. امپریال کالج لندن، بریتانیا

این دانشکده حدود 15000 دانشجو و 8000 پرسنل دارد، و بر حوزه‌های علوم، مهندسی، پزشکی، و کسب و کار تمرکز دارد.

 

15. دانشگاه ملی سنگاپور

گل سر سبد دانشگاه‌های سنگاپور، شامل 17 مدرسه در سه پردیس است. این دانشگاه بالاخص دانشکده‌های مهندسی و فناوری قدرتمندی دارد.

 

14. دانشگاه تورنتو، کانادا

این دانشگاه که در سال 1827 تاسیس شده است، به بیش از 60000 دانشجو، بیش از 900 دوره‌ی آموزشی ارائه می‌دهد. این دانشگاه به عنوان مرکز نوآوری و پژوهش شناخته می‌شود و زادگاه دستاوردهای علمی شامل کشف انسولین و ابداع میکروسکوپ الکترونی بوده است.

 

13. دانشگاه علوم و فناوری هنگ کنگ

این دانشگاه که در 1991 تاسیس شده است، توجه و تاکید ویژه‌ای بر علوم، فناوری، مهندسی و مدیریت کسب و کار دارد.

 

12. دانشگاه کلمبیا، نیویورک، ایالات متحده

این دانشگاه تحقیقاتی خصوصی عضو آیوی لیگ واقع در شمال غربی منهتن، در بین فارغ‌التحصیلان خود که برنده‌ی جایزه‌ی نوبل شده‌اند از رییس‌جمهوری امریکا باراک اوباما و اقتصاد دان جوزف استیگلیتز نام می‌برد.

 

11. دانشگاه بوستون، ماساچوست، ایالات متحده

این دانشگاه تحقیقاتی خصوصی از طریق 18 مدرسه و دانشکده در دو پردیس شهری مدارک پزشکی، کسب و کار، و حقوق به دانشجویان ارائه می‌دهد.

 

10. دانشگاه توکیو، ژاپن

این موسسه‌ی تحقیقاتی پیشرو از یک نسبت کارمند-به-دانشجوی 7 برخوردار است، که در بین دانشگاه‌های فهرست حاضر یکی از پایین‌ترین‌ها است. همچنین یکی از چند دانشگاه فهرست ما است که در درجه‌ی اول برنامه‌های علوم مقدماتی را ارائه می‌دهد.

 

9. دانشگاه پرینستون، نیوجرسی، ایالات متحده

پرینستون یکی از دانشگاه‌های پیشرو عضو آیوی لیگ است و به خاطر آموزش و تحقیقات‌اش مورد تحسین است. این دانشگاه کمتر از 10000 دانشجو دارد، که 98% از آنها در پردیس آن زندگی می‌کنند.

 

8. دانشگاه فنی مونیخ، آلمان

از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، که در علوم طبیعی متخصص هستند می‌توان، رادولف دیزل، مخترع موتور دیزل را نام برد.

 

7. دانشگاه آکسفورد، بریتانیا

آکسفورد قدیمی‌ترین دانشگاه جهان انگلیسی زبان است، و شواهدی از تدریس در آن یافت شده است که به سال 1096 بر می‌شود. فهرست فارغ‌التحصیلان آن شامل 26 نفر از برندگان جایزه‌ی نوبل و بیش از 30 رهبر جهان امروز می‌شود، من جمله بیل کلینتون و آنگ سان سو چی.

 

6. دانشگاه ییل، کنتیکت، ایالات متحده

این دانشگاه تحقیقاتی معتبر عضو آیوی لیگ یکی از چند دانشگاه فهرست موجود است که از یک برنامه‌ی علوم مقدماتی پیروی می‌کند. دانشجویان لیسانس از برنامه‌ی آموزشی تبعیت می‌کنند که پیش از انتخاب یک رشته‌ی گروه آزمایشی خاص، علوم انسانی و هنر، علوم، و علوم اجتماعی را پوشش می‌دهد.

 

5. دانشگاه استنفورد، کالفرنیا، ایالات متحده

این ناحیه‌ی نزدیک استنفورد که به فاصله‌ی کمتر از یک ساعت از سانفرانسیسکو قرار دارد به خاطر روحیه‌ی کارآفرینی‌اش معروف است و با مرکز فناوری سیلیکون ولی ارتباط نزدیکی برقرار کرده است.

 

4. دانشگاه کمبریج، بریتانیا

چهارمین قدیمی‌ترین دانشگاه بازمانده‌ در جهان 150 دانشکده در قالب شش مدرسه دارد: هنر و علوم انسانی، علوم بیولوژیکی، پزشکی بالینی، علوم انسانی و اجتماعی، علوم فیزیکی، و فناوری. این دانشگاه در بین بهترین دانشگاه‌های جهان در حوزه‌ی علوم فیزیکی و علوم زیستی قرار دارد.

 

3. دانشگاه هاروارد، ماساچوست، ایالات متحده

هاروارد، یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان، در بین فارغ‌التحصیلان خود بیش از 45 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل و 30 نفر از سران دولت‌ها را دارد و جایگاه سوم را در رتبه بندی بهترین دانشگاه با جذب بیشترین فارغ التحصیلان در بازار کار دارد.

 

2. موسسه‌ی فناوری ماساچوست، ایالات متحده

این دانشگاه تحقیقاتی خصوصی که در 1861 تاسیس شد، در نظر دارد “دانش را توسعه دهد و دانشجویان را در حوزه‌های علوم، فناوری، و دیگر رشته‌های مطالعاتی برای سودرسانی احسن به کشور و جهان امروز آماده کند.” این دانشگاه مدعی است که 85 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل و 58 برنده‌ی مدال ملی علوم را در بین فارغ‌ التحصیلان خود دارد. و جایگاه عالی ای در فهرست بهترین دانشگاه با جذب بیشترین فارغ التحصیلان در بازار کار دارد.

 

1. موسسه‌ی فنی کالیفرنیا، ایالات متحده

پردیس پاسادنا، که با نام “فنکده” نیز از آن یاد می‌شود، به عنوان مرکز تحقیقات علوم و مهندسی شناخته می‌شود. این دانشگاه در رتبه‌بندی کلی دانشگاه‌های جهان در 2016، در جایگاه دوم قرار گرفت و واقعا بهترین دانشگاه با جذب بیشترین فارغ التحصیلان در بازار کار است.

برچسب ها